۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۳۰۲۱۷۷
همزمان با سالروز ورود کاروان اهل بیت به شام؛

همایش «منشور عزت» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز ورود کاروان اهل بیت(ع) به شام، همایش «منشور عزت» با حضور عظیم عاشقان حسینی برگزار شد.
همزمان با ورود کاروان کربلا به شام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، امروز اول صفر و مصادف با سالروز ورود کاروان اهل بیت(ع) به شام و خطبه خوانی حضرت سجاد(ع) و عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) در کاخ یزید است که این بازماندگان واقعه جان کاه عاشورا توانستند با خطبه های عقلانی و وحیانی خویش، ماهیت خاندان ملعون بنی امیه و عوامل خبیث و نابه کار آن ها را رسوا نمودند و پایه های این حکومت فاسد و ظالم را متزلزل و بلکه نابود کردند.

 

بر اساس این گزارش  به همین مناسبت و با برنامه ریزی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، همایشی عظیم با نام«منشور عزت» که پیش از ظهر امروز در مسجد جامعه شهرستان شاندیز و با حضور محبین اهل بیت(ع)، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، امام جمعه این شاندیز، مدیر کل سازمان اوقاف استان برگزار شد.

 

عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) باردیگر با فریاد های «یاحسین یا حسین» در حالی که به پهنای صورت اشک می ریختند، پیوند همیشگی خود را با قیام عاشورا و پیام آوران آن واقعه جان کاه اثبات کردند تا مبادا دشمن چشم طمع به گسستن این رابطه عمیق و معنوی داشته باشد بلکه این هشداری است و محبین اهل بیت(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) به جهانیان اعلام کردند که تا قیام حضرت بقیة الله و انتقام گرفتن خون به ناحق ریخته اهل بیت پیامبر(ص) از حرام زداگان اموی و یزیدی، این شور و شعور حسینی که آمیخته با خون عاشقان حسینی، تداوم یافته و ماندگار است.

 

آری! امروز زن و مرد، کوچک و بزرگ در این همایش که با تعزیه خوانی و  ورود نمادین کاروان اسرای کربلا به شام همراه بود، حضور یافتند ولی در این میان آن چه بیش از همه شعله های این داغ عظیم را می افروخت، ضجّه زنان و کودکان خردسالی که حتی توان دیدن آن چه را که به راستی ذره ای هم نمایان گر ظلم به خاندان رسول خدا(ص) نبود را نداشتند و بی اختیار و با چشمانی خیس از اشک اندوه و در حالی که بر سینه و سر می زدند، فریاد می زدند «امان از دل زینب(س) امان از دل زینب(س)».

 

به راستی هیچ زبانی گویای مصیبت های کاروان جامانده از دشت لاله رنگ کربلا را ندارد و پس از عاشورا هرگاه امام زین العابدین(ع) چشمان مبارکشان «آب» می دید، همچون ابر بهار می گریستند ولی با این حال وقتی از کاروان دار اسرای کربلا سؤوال شد که کدامین مصیبت بیش از همه شما را آزرده کرد ایشان با گریه فرموند «الشام الشام الشام»/844/202/ب1

ارسال نظرات