۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۳۰۲۵۸۷
به زبان انگلیسی؛

کتاب «نعت پیامبر» در پیشاور رونمایی شد

خبرگزاری رسا - آئین رونمایی از کتاب انگلیسی «نعت پیامبر اکرم(ص)» به زبان انگلیسی در خانه فرهنگ ایران در پیشاور پاکستان برگزار شد.
آئين رونمايي از کتاب انگليسي نعت پيامبر اکرم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آئین رونمایی از کتاب انگلیسی «نعت پیامبر اکرم(ص)» تألیف اعجاز ختک، رییس دانشکده پزشکی خیبر پیشاور در محل تالار امام خیمنی(ره) خانه فرهنگ ایران در پیشاور پاکستان برگزار شد.
 
علی یوسفی، مسؤول خانه فرهنگ ایران در پیشاور در این مراسم، گفت: اعجاز ختک با سرودن نعت‌ها به زبان انگلیسی کار بزرگی را انجام داده و شأن و مقام پیامبر گرامی اسلام(ص) و محبت مسلمانان به پیامبر(ص) را به انگلیسی‌زبانان رسانده است. بدیهی است این کار عظیم بدون الطاف الهی و کمک پیامبر گرامی(ص) امکان‌پذیر نیست.
 
در ادامه فقیرا خان فقری، رییس اسبق بخش اردو دانشگاه پیشاور طی سخنانی بیان کرد: نعت سرودن نیاز به عشق و محبت دارد که بدون آن به وجود آوردن یک نعت خوب امکان‌پذیر نیست؛ در روابط نزدیکی که سال‌ها با اعجاز ختک داشتم این محبت به پیامبر(ص) را در وجود ایشان شاهد بوده‌ام.
 
دوست محمد، رییس مرکز اسلامی شیخ زاید دانشگاه پیشاور نیز در این مراسم گفت: نعت‌های اعجاز ختک به اندازه‌ای تأثیر دارد که وقتی آن را می‌خواندم احساس می‌کردم که در مدینه حضور دارم.
 
وی افزود: پیامبر(ص) محبوب خداوند است و همیشه با محبت مورد خطاب پروردگار عالم قرار می‌گیرد؛ چنانچه می‌بینیم خداوند متعال در قرآن کریم ایشان را گاهی به اسم «یَا أَیُّهَا الْمُزَّمِّل» و گاهی به اسم «یَا أَیُّهَا الْمُدَّثِّر» مخاطب قرار می‌دهد.
 
همچنین اعجاز ختک، مؤلف این نعت‌نامه گفت: از الطاف خداوند متعال است که محبت رسول گرامی(ص) را در دل کسی القا می‌کند و وی را در حلقه‌ای قرار می‌دهد که عشق مصطفی نامیده می‌شود. چنانچه ملاحظه می‌کنیم علامه اقبال مورد این الطاف قرار گرفته است.
 
وی بیان کرد: عشق علامه اقبال نسبت به پیامبر اکرم(ص) را در این شعر می‌توان ملاحظه کرد «تو غنی از هر دو عالم من فقیر/ روز محشر عذرهای من پذیر/ ور تو می‌بینی حسابم ناگزیر/ از نگاه مصطفی(ص) پنهان بگیر».
 
قلندر لودهی، وزیر خوراک ایالت خیبر پختونخوا نیز در سخنانی اظهار کرد: اعجاز ختک از طریق نثر و شعر، عقیده و محبت خود را نسبت به پیامبر(ص) نشان داده است. نعت و مداحی پیامبر اکرم(ص) به زبان انگلیسی کار ارزنده‌ای است که تأثیر فراوانی در اندیشه مردم خواهد داشت.
 
یادآور می‌شود، در این مراسم اعجاز رحیم، معاون سروزیر اسبق خیبر پختونخوا و ظهیرالاسلام، معاون اجرایی مناطق قبایلی ایالت خیبر پختونخوا نیز حضور داشتند./988/ب102/د

ارسال نظرات