۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۳۰۲۷۱۵
معاون تهذیب مدرسه علمیه آمل:

بهره گیری از اخلاق اسلامی زمینه ساز سعادت و تعالی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که بهره گیری از اخلاق اسلامی زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود، گفت: انسان می تواند با استفاده از اخلاق اسلامی زندگی خود را در مسیر ارزشمندی قرار داده و به مراتب والایی برسد.
معاون تهذيب حوزه علميه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عیسی نژاد، معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که بهره گیری از اخلاق اسلامی زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود، گفت: انسان می تواند با استفاده از اخلاق اسلامی زندگی خود را در مسیر ارزشمندی قرار داده و به مراتب والایی برسد.


استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که انسانی که در مسیر تحقق اخلاق اسلامی حرکت داشته باشد به جایگاه والا و گرانقدری در نظام هستی دست پیدا می کند، بیان داشت: استفاده از اخلاق اسلامی در برنامه های زندگی ضرورتی اساسی و انکارناپذیر است که برکات و ثمرات گرانقدری در آن وجود دارد.


حجت الاسلام عیسی نژاد خاطرنشان کرد: انسان باید مراقب اخلاق خود باشد و تلاش کند تا در زمینه ارتقای فضایل و اخلاق خود گام های شایسته ای بردارد که تحقق این امر ارزنده زمینه تقرب الی الله را فراهم می کند.


معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که داشتن اخلاق اسلامی و استفاده از آن در مراحل مختلف زندگی حس خوب و آرام بخشی به انسان می دهد، گفت: موضوع اخلاق از جمله امور ارزشمندی است که در دین مبین اسلام به آن توجه فراوان شده است.


وی با اشاره به این که ضرورت دارد حوزویان و طلاب در مسیر بهره گیری از اخلاق اسلامی اهتمام ویژه ای داشته باشند، افزود: انسانی که دارای اخلاق باشد می تواند پله های ترقی و تعالی را به بهترین نحو ممکن طی کرده و در مسیر تکامل قرار گیرد.


استاد حوزه علمیه آمل تصریح کرد: نیاز است انسان از تعالیم والای دینی و سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) استفاده ارزشمندی داشته باشد تا بتواند با تمسک به آن در مسیر ارتقای اخلاقی خود گام بردارد.


حجت الاسلام عیسی نژاد با بیان این که انسانی باید همواره و در همه حال مراقب اعمال و رفتار خود باشد، گفت: انسانی که هر لحظه دقت و توجه نسبت به اعمال خود داشته باشد تلاش دارد تا در مسیر تحقق رضایت پروردگار متعال قدم بردارد.


معاون تهذیب مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل خاطرنشان کرد: انسانی که اعمال و رفتار خود را مورد محاسبه قرار دهد می تواند در مسیر پیشرفت قرار گرفته و با بهره گیری از ظرفیت های موجود خود را در ساحت حضرت حق قرار داده و به تقرب خداوند متعال دست پیدا کند.


وی با بیان این که ضرورت دارد انسان در مسیر خودشناسی و خودسازی حرکت کند، گفت: تقوامحوری عاملی در مسیر سعادت انسانی است که می تواند راهشگا و تعالی بخش انسان در مسیر دستیابی به فیوضات الهی و مراتب والا در نظام هستی باشد.


استاد حوزه علمیه آمل افزود: انسانی که تقوامحوری را سرلوحه امور خود قرار دهد از گناهان دوره کرده و در مسیر خیر و نیکی قرار می گیرد که بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) می تواند در عاقبت بخیری انسان جایگاه اساسی داشته باشد./1314/202/ب1

ارسال نظرات