۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۲۷۴۴
امام جمعه پاکدشت:

نبود بصیرت سیاسی، موجب انحراف می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در شهرستان پاکدشت با انتقاد از اظهار نظرهای نادرست بعضی از علمای دینی، گفت: عالم شدن به تنهایی بصیرت نمی آورد مگر با آگاهی و تسلط در مسائل سیاسی.
حجت الاسلام حسن لزومي امام جمعه پاكدشت حجت الاسلام حسن لزومي امام جمعه پاكدشت حجت الاسلام حسن لزومي امام جمعه پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن لزومی نماینده ولی فقیه در شهرستان پاکدشت شب گذشته در همایش مربیان حلقه های صالحین بسیج با تأکید بر لزوم انجام کار فرهنگی گفت: مربیان باید در دو حوزه فرهنگی، معرفتی و سیاسی در کنار هم کار کنند.


وی ادامه داد: تعلیمات دینی را باید جدی تر گرفت، نباید فکر کرد که همه مسائل را نوجوانان و جوانان می دانند، شاید عده ای هم به اکثر مسائل آگاه باشند، اما ممکن است مقید نباشند.


امام جمعه شهرستان پاکدشت با بیان اینکه بسیجی باید عالم و مقید باشد، افزود: مسائل دینی را به زبان ساده انتقال دهید و از مسائل سیاسی کناره گیری نکنید.


وی تصریح کرد: امروزه اخبار به راحتی به دست همه می رسد، جوانان اخبار را برخط رصد می کنند، ولی مسأله ای که مهم است؛ صحت و سقم و تحلیل صحیح آن خبر هست که باید به درستی انجام شود.


رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاکدشت با اشاره به اینکه حتی آگاهی کامل در مسائل معرفتی و فرهنگی به تنهایی کافی نیست، اذعان کرد: اگر بصیرت سیاسی نباشد، شخص منحرف می شود.


وی ابراز کرد: باید تحلیل سیاسی درست قبل از آنکه مسائل سیاسی به غلط وارد ذهن جوانان شود، انجام شود وگرنه شخص دچار سردرگرمی می شود و به چاه می‌افتد.


مؤسس حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان پاکدشت خطاب به مربیان تربیتی توصیه کرد: باید جلسات آموزشی را بر اساس نیازمندی های مخاطبین تنظیم کرد که اگر تحلیل های مورد نیاز به ایشان داده شود؛ فکر آنها ورزیده شده و آگاه می شوند و سرانجام منجر به موضع گیری مثبت هم می شود.


وی بیان کرد: اگر اخبار و تحلیل ها به درستی به دست به جوانان رسانده نشود، فهم آنها نادرست می شود و همان شخص خاری در چشم خودمان می شود.


حجت الاسلام لزومی که در حسینیه فاطمه الزهرا(س) شهرستان پاکدشت سخن می گقت در پایان با انتقاد از اظهار نظرهای نادرستی که از سوی بعضی از علمای دینی شنیده می شود، تأکید کرد: عالم شدن به تنهایی بصیرت نمی آورد مگر با آگاهی و تسلط در مسائل سیاسی!


گفتنی است در ابتدای این همایش که با حضور جمعی از مربیان بسیج طلاب پاکدشت برگزار شد، کمال محمد بیگی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت، گزارشی از عملکرد شجره طیبه صالحین این شهرستان ارائه کرد./804/202/ب1

ارسال نظرات