۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۳۰۳۲۲۵

استقبال فلسطینیان از انتفاضه سوم

خبرگزاری رسا ـ نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند بیش از نیمی از فلسطینیان از انتفاضه سوم حمایت می‌کنند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز "نظرسنجی عمومی" در فلسطین روز دوشنبه با انتشار آماری نشان داد بیش از نیمی از فلسطینیان از انتفاضه سوم حمایت می‌کنند. همچنین نظرسنجی‌ها حاکی از آنست که 48 درصد فلسطینیان از استعفای "محمود عباس،" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین استقبال می‌کنند.

 

نظرسنجی مذکور از 12 تا 18 نوامبر انجام شد و حدود 1000 نفر در آن شرکت کردند. تقریباً 50 درصد شرکت‌کنندگان بر این باور هستند که تنش‌های اخیر سرزمین‌های اشغالی، راه را برای آغاز انتفاضه سوم هموار می‌کنند. 32 درصد افراد نیز این تنش‌ها را با نام "انتفاضه سوم" می‌خوانند.

 

42 درصد افراد یک انتفاضه مسلحانه را حمایت می‌کنند، این در حالی است که 30 درصد فلسطینی‌ها یک انتفاضه صلح‌آمیز را ترجیح می‌دهند. 29 درصد باقی‌مانده نیز با هرگونه انتفاضه‌ای مخالف هستند.

 

بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان حامی آغاز انتفاضه سوم هستند. این میزان نسبت به نظرسنجی پیشین که بوسیله همین مرکز انجام شد، 20 درصد افزایش داشته است.

 

62 درصد از شرکت‌کنندگان با از سرگیری  مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند. 59 درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند از عملکرد "محمود عباس" ناراضی بودند و در مقابل تنها 30 درصد آنها رضایت خود از عملکرد وی را اعلام کردند. این در حالی است که نظرسنجی‌های پیشین حاکی از آن بود که بیش از نیمی از فلسطینی‌ها از عملکرد "عباس" راضی هستند./982/ب102/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات