۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۴۶۳
مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل:

بهره گیری از معماری اسلامی نقش ارزشمندی در ایجاد آرامش جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که بهره گیری از معماری اسلامی نقش ارزشمندی در ایجاد آرامش جامعه دارد، گفت: هر زمانی معماری اصیل اسلامی که در گذشته وجود داشته است تغییر کر،د آرامش و آسایش از بین رفته و اختلاف جای آن را گرفته است.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین تقی پور مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، امشب در دیدار شهردار و رییس و اعضای شورای اسلامی شهر آمل که در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد اظهار داشت: در طول تاریخ معماری اسلامی از لحاظ روانشناسی، جامعه شناسی و شهرسازی معماری اثرگذاری بوده است.


وی تصریح کرد: اگر به بافت شهرهای کهن مانند آمل، تهران و قم نگاه کنیم چند چیز در کنار هم تعبیه شده است که در کنار حوزه علمیه، بازار، مسجد و امکانات دیگر وجود دارد تا هرکسی در لحظه به اموری نیاز دارد دسترسی داشته باشد.


حجت الاسلام تقی پور با بیان این که بهره گیری از معماری اسلامی نقش ارزشمندی در ایجاد آرامش جامعه دارد، گفت: هر زمانی معماری اصیل اسلامی که در گذشته وجود داشته است تغییر کرد آرامش و آسایش از بین رفته و اختلاف و بگو مگوها جای آن را گرفته است.


مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با تقدیر از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار آمل خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و دانش آموختگان آن نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارند که از این راستا دارای اهمیت فراوان است.


اسدالله تورنگ، رییس شورای اسلامی شهر آمل در این نشست با بیان این که آمل شهری باعظمت، دارای قدمتی دیرینه و پایتخت علویان است، گفت: احداث مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن عسکری(ع) جای تقدیر و تشکر دارد که به آن افتخار می کنیم.


وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ آمل شهری عالم پرور بوده و علمای بزرگی از جمله حضرات آیات حسن زاده و جوادی آملی از افتخارات حال حاضر این شهر و جهان اسلام هستند که ضرورت دارد در راستای پاسداشت مقام والای این بزرگواران اهتمام شایسته ای وجود داشته باشد.


رییس شورای اسلامی شهر آمل تصریح کرد: امیدداریم بتوانیم در حد توان خود حمایت ها و همکاری های شایسته ای را در راه اندازی این مجمتع بزرگ حوزوی صورت دهیم که کار باارزش و گرانقدری است.


سید محمد پژومان، عضو شورای اسلامی شهر آمل نیز در این نشست با بیان این که اعتقاد مجموعه شورای شهر و شهرداری آمل در راستای توسعه فرهنگی است، گفت: تلاش داریم در این حوزه با تمام توان گام برداریم که برکات ارزشمندی در آن وجود دارد.


وی خاطرنشان کرد: در دوره چهارم شورای اسلامی شهر آمل نگرش خوب و تعامل شایسته ای میان شورا و حوزه های علمیه و دانشگاه ها وجود دارد که باید در راستای گسترش همکاری ها و حمایت ها تلاش های شایسته ای صورت گیرد./1314/202/ب3

ارسال نظرات