۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۳۰۳۶۶۸

رقابت 307 نفر در مسابقات قرآنی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از حضور 307 شرکت کننده در سی و هشتمین دوره مسابقات استانی حفظ، قرائت و ترتیل این اداره کل خبر داد.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در تبریز اظهار داشت: 307 شرکت کننده بالای 18 سال که از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته ‎اند، در شش رشته در این دوره از مسابقات باهم رقابت می کنند.


وی با بیان این‌که افزایش برنامه های فرهنگی با محوریت قرآنی، یکی از مهم ترین اولویت های این اداره کل است، خاطرنشان کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم از امروز در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز آغاز و سه روز ادامه می یابد.


حجت الاسلام مصائبی در بخشدیگری از سخنان خود به تشریح اهداف برگزاری این مسابقات پرداخت و با بیان این‌که ماهیت مسابقات قرآنی متفاوت از سایر مسابقات دیگر همچون مسابقات ورزشی است، افزود: شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی، مصداق بارز عبارت «السابقون السابقون» در آیات قرآن کریم هستند.


وی با اشاره به استقبال عموم شهروندان و مردم دین‌مدار استان برای حضور در این مسابقات قرآنی ادامه داد: همه اعم از کسانی که در این رقابت قرآنی شرکت می کنند و کسانی که متسابق نیستند، ولی از فضای معنوی این مسابقه استفاده می کنند، از برکت قرآن کریم بهره مند می شوند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که فضای شهر تبریز با برگزاری این مسابقات، بیش از پیش معنوی می شود، تصریح کرد: مسابقات قرآنی، در نوع خود یک کار فرهنگی ارزشمند است که در راستای ترویج فرهنگ و معارف قرآن و اهل بیت صورت می گیرد.


حجت الاسلام مصائبی با تقدیر از همکاری برخی دستگاه های اجرایی و خیرین در برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی در تبریز ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این گونه برنامه های فرهنگی بتوانیم نمود فعالیت های فرهنگی با محوریت امور قرآنی را بیش از پبش وارد بطن خانواده ها کنیم و بیش از پیش قدم در راه صراط مستقیم بگذاریم.


وی خاطرنشان کرد: 307 شرکت کننده در این مسابقات بالای 18 سال که از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته اند، در شش رشته از جمله مدیحه سرایی، ابتهال، اذان و ... با یکدیگر رقابت خواهند کرد و نفرات برتر مسابقات استانی به مسابقات کشوری که در پایان امسال برگزار می شود، راه می یابند.


حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که برادران در سالن 29 بهمن و خواهران نیز در تالار قرآن اداره کل اوقاف با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، گفت: عموم شهروندان و علاقه‌مندان به قرآن کریم، می توانند در سی‌ و هشتمین دوره مسابقات استانی حضور یابند و از فضای معنوی این مسابقات بهره گیرند./935/203/ب1

ارسال نظرات