۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۰۳۹۲۵
یک فعال سیاسی بحرینی:

ماموران آل خلیفه مرا وحشیانه شکنجه کرده‎اند

خبرگزاری رسا ـ فعال سیاسی بحرینی محکوم به اعدام در حضور قضات بیدادگاه منامه داستان شکنجه های وحشیانه روزمره خود از سوی زندانبان‎های رژیم آل خلیفه را بازگو کرد.
حسن رمضان فعال سياسي محکوم به اعدام بحريني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فعال سیاسی بحرینی محکوم به اعدام در حضور قضات بیدادگاه منامه داستان شکنجه های وحشیانه روزمره خود از سوی زندانبان ها رژیم آل خلیفه را بازگو کرد اما شنیدن سخنان رمضان درباره شکنجه های اعمال شده از سوی نیروهای آل خلیفه از سوی قضات بحرین قبل از صدور حکم وی هیچ تاثیری نگذاشت.

 

رمضان از سوی مقامات بحرین، به دست داشتن در انفجار روی داده در روستای الدیر در 14 فوریه سال 2014 (25 بهمن سال گذشته) متهم شده است که در این انفجار یک پلیس پاکستانی کشته شد.


محمد رمضان در بامداد 18 فوریه سال 2014 ( 29 بهمن ماه 1393 ) در محل کار خود در فرودگاه بحرین بازداشت شد و در همان روز نیروهای آل خلیفه به خانه وی یورش بردند و اثاثیه منزل وی را برهم زدند و وسایل شخصی او را به سرقت بردند.


این فعال بحرینی به مدت 10 روز ناپدید شد بدون آنکه خانواده اش از محل و علل و عوامل بازداشتش اطلاع داشته باشند. این در حالی است که او در همان مدت در ساختمان تحقیقات جنایی بطور وحشیانه شکنجه می شد و شکنجه گران با بستن دستان وی با میله و کابل های سیمی او را به شدت مورد حمله قرار می دادند.


رمضان در همین رابطه در جلسه دادگاه خود گفت: شکنجه هایی را تحمل کرده ام که حتی حیوانات وحشی تاب تحمل آن را ندارند؛ ماموران آل خلیفه مرا در اتاق بسیار سرد بازداشت می کردند و از نشستن باز می داشتند و وقتی به آنها می گفتم که دیسک کمر دارم، فشارهای خود را علیه من شدت می بخشیدند.


وی افزود: من به آنها گفتم که می خواهم نماز بخوانم اما زندانبانان مرا دشنام می دادند و می گفتند که ما در اینجا چیزی به اسم نماز نداریم.


بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراضات از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.


رژیم آل خلیفه به کمک نظامیان سعودی و مأموران امنیتی امارات و نظامیان دیگر کشورهای عربی که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را سرکوب می کنند.


بر اساس اسناد منتشره در پایگاه ویکی لیکس، رژیم بحرین در سال 2012 برای سرکوب مخالفان از کشورهای مغرب و اردن نیز درخواست کمک نظامی کرده بود که با موافقت این دو کشور روبرو شد./981/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات