۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۳۰۴۰۰۰

کتابهای «سمت» در زمره برگزیدگان جایزه علوم انسانی «دهخدا»

خبرگزاری رسا ـ از مؤلفان کتابهای سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) در جشنواره «نشان دهخدا؛ اولین دوره کتاب سال اعضای هیأت علمی دانشگاههای سراسر کشور ویژه علوم انسانی» تقدیر شد.
جشنواره «نشان دهخدا»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جشنواره «نشان دهخدا؛ اولین دوره کتاب سال اعضای هیأت علمی دانشگاههای سراسر کشور ویژه علوم انسانی» که با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و رئیس کتابخانه ملی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، از آثار برگزیده و آثار شایسته، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

از منشورات سازمان «سمت»، کتابهای مرجئه تألیف دکتر شهاب‌الدین وحیدی مهرجردی در حوزه ادیان و عرفان و اقلیم‌شناسی مناطق خشک تألیف دکتر هوشنگ قائمی، دکتر آذر زرین و دکتر فرامرز خوش‌اخلاق در حوزه جغرافیا به عنوان اثر برتر علوم انسانی جشنواره دهخدا شناخته شدند.

 

همچنین کتابهای تاریخ‌نگاری محلی ایران در دوره اسلامی نوشته دکتر عبدالرحیم قنوات در حوزه تاریخ، سکه‌های ایران در دوره اسلامی از آغاز تا برآمدن سلجوقیان نوشته دکتر حسن رضایی در حوزه باستان‌شناسی و روان‌شناسی محیط نوشته دکتر حسن شمس اسفندآباد در حوزه روان‌شناسی به عنوان آثار شایسته تقدیر، برگزیده شدند.

 

در این جشنواره به آثار برگزیده دو سکه تمام بهار آزادی و به آثار شایستگان تقدیر یک سکه بهار آزادی، یک لوح تقدیر با امضای وزیر کار و وزیر علوم و یک عدد نشان دهخدا از سوی انتشارت علمی و فرهنگی اهدا شد. همچین وزارت فرهنگ و ارشاد لوح تقدیر با امضای وزیر ارشاد و یک جلد قرآن نفیس به نفرات برگزیده و شایستگان تقدیر ارائه کرد. پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم نیز به نفرات برگزیده و شایسته تقدیر یک قاب منبت هدیه داد./998/د102/ق 

منبع: انتشارات سمت

ارسال نظرات