۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۳۰۴۱۵۹
به ‌مناسبت هفته کتاب با هدف ترویج کتابخوانی صورت گرفت؛

نصب ۵ تندیس دائمی کتاب در مشهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر امور هنری شهرداری مشهد از نصب ۵ تندیس دائمی در مشهد خبر داد و گفت: این کتاب‌ها با ترکیبی از جامعه‌شناسی، اسلام‌شناسی، انسان‌شناسی و رفتارشناسی انتخاب‌ شده‌اند.
کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمدجواد میری مدیر امور هنری شهرداری مشهد از نصب پنج‌المان دائمی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبرداد و عنوان‌کرد: این المان‌ها با هدف ترویج کتابخوانی و ارتقای سطح مطالعه مردم در سطح‌ شهر نصب ‌خواهند شد.

 

وی ادامه داد: شهیدمطهری، علی‌شریعتی، محمدجعفر شهیدی، محمدرضا حکیمی و جلال آل‌احمد پنج‌نویسنده هستند که کتاب‌هایشان به‌صورت المان‌های دائمی در میدان‌های اصلی شهر نصب‌شده‌اند.

 

مدیر امور هنری شهرداری مشهد با بیان اینکه از هر نویسنده پنج‌کتاب برجسته انتخاب و به‌صورت المان حجمی طراحی شده‌است، بیان‌کرد: المان جلال آل‌احمد در خیابان دانشگاه، روبروی بازارچه کتاب و دکترشریعتی در میدان شریعتی ابتدای ورودی کوهسنگی نصب‌شده‌است.

 

میری افزود: المان حکیمی در چهارراه لشکر، جنب آبنمای ده‌دی به سمت خیابان‌بهار، المان شهیدی در میدان‌شهدا ورودی پارکینک و المان کتاب‌های شهیدمطهری روبه‌روی دانشگاه فردوسی قراردارند.

 

به گفته وی، این المان‌ها در مکان‌هایی قرار گرفته‌اند که بتوانند به‌صورت دائمی در سطح شهر بمانند. ضمن اینکه جنس این المان‌ها فلزی است.

 

وی با بیان اینکه کتاب‎های هر نویسنده با طرح جلد خودش طراحی شد، ابراز کرد: باتوجه به اینکه مشهد یک شهر بین‌المللی است برای اینکه این نویسنده‌ها به زائران خارجی نیز معرفی شوند به‌زودی در کنار هرکدام از این المان‌ها شناسنامه‌ای از نویسنده به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی نصب‌ خواهد شد.

 

مدیر امور هنری شهرداری مشهد با بیان اینکه این نویسنده‌ها و کتاب‌های آن‌ها بر اساس نیاز مردم انتخاب‌شده‌اند، تصریح کرد: این کتاب‌ها با ترکیبی از جامعه‌شناسی، اسلام‌شناسی، انسان‌شناسی و رفتارشناسی انتخاب‌شده‌اند.

 

میری اضافه‌کرد: کتاب‌های جلال آل‌احمد با محوریت و موضوع ادبیات عامه و مردم‌شناسی، شریعتی با موضوع شیعه و ائمه(ع)، مطهری با محوریت اسلام‌شناسی، شهیدی با موضوع تاریخ اسلام و ادیان و حکیمی در زمینه اسلام‌شناسی و فلسفه‌دین هستند.

 

وی با اشاره به اینکه این نویسندگان و کتاب‌هایشان با یک نگاه بین‌المللی انتخاب‌شده‌اند، عنوان‌کرد: سعی‌شده این المان‌ها به‌گونه‌ای انتخاب شوند تا همه سلایق جامعه را دربربگیرد.

 

مدیر امور هنری شهرداری مشهد ادامه داد: مدیر مدرسه، خسی در میقات، ابوذرغفاری، آری این چنین بود برادر، فاطمه فاطمه است، مسئولیت شیعه‌بودن، الحیاه، خورشید مغرب، دانش مسلمین، جاذبه و دافعه علی، خدمات متقابل اسلام و ایران و اسلام نیازهای زمان کتاب‌هایی هستند که از این نویسندگان به‌صورت حجمی کار شده‌اند./1310/101/ب3

ارسال نظرات