۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۳۰۴۴۴۵
مدیر حوزه های علمیه خواهران کرمانشاه:

گناه سبب دوری انسان از رحمت حق می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران کرمانشاه گناه را عامل دوری انسان از رحمت حق دانست و گفت: انسان در دنیا نباید از چیزی به اندازه گناهان خود بترسد.
حجت الاسلام فتحي

حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به روایتی از امام علی (ع) در نهج البلاغه گفت: امام علی (ع) مردم را به کسب چند ویژگی در زندگی دعوت می کند، این خصوصیات به قدری ارزشمند هستند که شایسته است برای کسب آن ها انسان تلاش بسیاری به کار بندد.

 

وی اولین ویژگی را امید داشتن به خداوند متعال ذکر کرد و عنوان داشت: باید همه امید انسان معطوف به خداوند متعال باشد، این ویژگی بدان معنا نیست که انسان دست از جهان کشیده و فقط منتظر باشد که خداوند متعال از عالم غیب روزی او را بفرستند، منشأ رزق الهی در توانمندی هایی نهفته است که خدا در وجود انسان ها قرار داده است.

 

حجت الاسلام فتحی ادامه داد: انسان باید ویژگی ها و توانمندی های خود را شناخته و آن ها را در راه خداوند متعال بکار گیرد، خداوند قدرت تفکر را به انسان عطا کرده تا تلاش کرده و زندگی و امورات زندگی خود را بگذراند، اما معنی امید به خدا این است که هر گاه انسان از تلاش های خود نتیجه ظاهری نگرفت نباید از درگاه خدا نا امید شود و باید بداند که خداوند متعال از احوال بنده خود آگاه است و او را تنها نخواهد گذاشت.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه بیان کرد: گاه در زندگی انسان مشکلاتی پیش می آید، انسان باید در دنیا از چیزی به اندازه گناهان خود نترسد، زیرا انسان وقتی مرتکب گناه شد یعنی برخلاف قوانین هستی گام برداشته و شرمنده و خوار می شود، نظام هستی در اختیار حق است و جنگیدن با نظام هستی جنگیدن با خداوند است.

 

وی خاطرنشان کرد: ترس از گناه خود، دومین ویژگی است که بر آن تأکید شده است، انسان بزرگ ترین لطمات و ضربه ها را از سوی گناهان خود متحمل می شود، باید طوری زندگی کرد که در دنیا از چیزی جز گناهان خود ترس نداشته باشیم چون گناه انسان را از رحمت حق دور می کند.

 

حجت الاسلام فتحی تصریح کرد: نباید وقتی در مورد موضوع خاصی اطلاع نداریم اظهار نظر کنیم زیرا موجب گمراهی دیگران می شویم، باید هر گاه در موضوعی اطلاعی نداریم حیا نداشته باشیم، بلکه به دنبال کسب علم باشیم.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه یادآور شد: عالم مأمور به تعلیم و جاهل مأمور به تعلم است، انسانی که چیزی را نمی داند وظیفه دارد مجهولات ذهنی خود را به معلومات تبدیل کند و به دنبال کسب علم باشد و فرد عالم نیز باید علم خود را در اختیار افراد قرار دهد و در این زمینه بخل نورزد و دیگران را آگاه کند.

 

وی در پایان ابراز داشت: لازمه ایمان صبر است، صبر برای ایمان همانند سر برای جسم است، همانطور که در جسد بی سر خیری نیست، ایمان بدون صبر نیز خیری برای فرد ندارد البته باید دانست که صبر در مقابل ظلم جایز نیست، در مقابل ظلم و در جایی که دین در خطر است نباید صبر کرد بلکه قیام جایز است./857302/ب3

ارسال نظرات