۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۳۰۴۷۷۸
امام جمعه گناوه مطرح کرد؛

ضرورت معرفی علامه بلادی بوشهری در جامعه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گناوه با اشاره به ضرورت معرفی علامه بلادی بوشهری در جامعه، گفت: تجلیل از علما و فقها در جامعه می تواند مثمرثمر واقع شود.
امام جمعه گناوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، استان بوشهر همواره مهد علمای بزرگی بوده است که تاکنون به خوبی معرفی نشده‌اند و برگزاری برنامه‌های علمی و پژوهشی در قالب همایش و جشنواره می تواند نقشی مهمی در معرفی این افراد داشته باشد.

 
آیت‌الله سید عبدالله بلادی بوشهری مشهور به علامه بلادی بوشهری در سال 1291 قمری متولد شد و در سال 1372 قمری برابر با 1331 شمسی دار فانی را وداع گفت.
 
علامه بلادی از روحانیان تأثیرگذار در مشروطه‌خواهی جنوب ایران بود که دروس عالی خود را در نجف با بهره‌گیری از آخوند خراسانی، سید کاظم یزدی و شریعت اصفهانی ادامه داد و در سال (1324 قمری) به درجه اجتهاد نائل شد، در اوج نهضت مشروطه به ایران آمد.
 
وی از رهبران دینی قیام جنوب بود و با سرداران مقاومت و مبارز تنگستانی مثل شهید رئیسعلی دلواری رابطه نزدیک داشت و اکنون نخستین جشنواره پژوهشی علامه بلادی در 17 آذر برگزار می شود. ترویج تحقیق و پژوهش و همچنین معرفی علمای دینی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است، از اهداف دیگر برگزاری جشنواره پژوهشی علامه بلادی، رقابت طلاب در عرصه‌های علمی پژوهشی و گسترش روحیه پژوهش در بین طلاب و روحانیون است. همچنین تلاش برای شناسایی نخبگان و استعدادهای علمی برتر طلاب و روحانیون، پژوهش‌های برتر انتخاب شده و از محققان و پژوهشگران برتر این جشنواره حمایت می شود.
 
حجت الاسلام سید هادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، درباره معرفی شخصیت های بزرگان و علما در جشنواره پژوهشی علامه بلادی بوشهری گفت: تجلیل از علما و فقها در جامعه می تواند مثمرثمر واقع شود و باید تجلیل و قدردانی شوند به تعبیر آیت الله مطهری که علما را آن هنگام که در قید حیات خود هستند باید معرفی شوند.
 
وی افزود: زمان های گذشته مانند حاضر دسترسی به امکانات و تکنولوژی نبود و رسانه ها و فضای مجازی وجود نداشت تا شخصیت بزرگان و علمای جامعه اسلام به دیگران شناخته و معرفی شوند.
 
حجت الاسلام رکنی گفت: نخستین و مهم‌ترین کار پژوهشی که باید به آن توجه داشت، این است که پژهشگر باید به منابع معتبر دست پیدا کند و آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد، بنابراین دسترسی به منابع دست اول می تواند بر غنای یک کار پژوهشی بیفزاید.
 
وی یادآور شد: امروزه دسترسی به اینترنت میسر شده و پژوهشگر می تواند با تلاش خود وقت و زمان بیشتری را برای برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی اختصاص دهد.
 
امام جمعه گناوه با اشاره به کمبود حوزه های علمیه در شهرستان و با بیان اینکه حوزه های علمیه می توانند در تمام ابعاد علمی و اجتماعی مؤثر واقع شوند، افزود: طی سال های گذشته خلأ نبود یک حوزه علمیه برای برادران در شهرستان گناوه احساس می شد، ازاین رو با حمایت های آیت الله صفایی بوشهری و همکاری حوزه علمیه مرکز قم این اقدام مبارک صورت گرفت و توانستیم حوزه علمیه برادران را در شهرستان گناوه راه اندازی کنیم./833/202/ب2
ارسال نظرات