۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۳۰۵۷۱۶
معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب مطح کرد؛

مخاطب نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غرب، همه مردم دنیا هستند/ انعکاس وارونه حقیقت اسلام از سوی رسانه های معاند

خبرگزاری رسا ـ معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب گفت: دشمنان ما با استفاده از پول و ثروت، عده ای خائن بی دین را خریداری کرده و شبکه های ماهواره ای متعددی جهت ایجاد آتش کینه و خشم در بین امت های مختلف اسلامی به وجود می آورند و این رسانه های داخلی هستند که باید به جنگ و مقابله با آنان برخیزند.
حجت الاسلام والمسلمين علم الهدي در همايش بررسي قيام امام حسين از ديدگاه اهل سنت در اروميه حجت الاسلام والمسلمين علم الهدي در همايش بررسي قيام امام حسين از ديدگاه اهل سنت در اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علم الهدی، معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب ظهر امروز در همایش بررسی نهضت عاشورا از دیدگاه اهل سنت که در ارومیه برگزار شد، با شاره به نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غرب، اظهار داشت: در این نامه همه مردم دنیا به نوعی مخاطب قرار گرفته اند، چون مطالبی که در آن قید شده است، عین روشنگری است و والدین جوانان غربی و همه مردم دنیا را نیز شامل می شود.

 

نقش برجسته رسانه های داخلی در برملا ساختن توطئه دشمنان

 

معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب با اشاره به نقش رسانه ها در حفظ ثبات داخلی، اضافه کرد: رسانه ها وظیفه سنگینی دارند، در این برهه از زمان که دشمنان ما با استفاده از پول و ثروت عده ای خائن بی دین را خریداری کرده و شبکه های ماهواره ای متعددی جهت ایجاد آتش کینه و خشم در بین امت های مختلف اسلامی به وجود می آورند، این رسانه های داخلی هستند که باید به جنگ و مقابله با آنان برخیزند.

 

وی با بیان اینکه داعش به عنوان معیار شناخت اهل سنت و قمه زنی به عنوان معیار شناخت اهل تشیع از سوی رسانه های غربی به مردم جهان معرفی می شوند، گفت: هر انسانی که با منابع اصیل و حقیقی دین اسلام آشنایی ندارد در مواجهه با این تصاویر طبیعی است که از دین اسلام متنفر می شود.

 

 دوران امام حسین زمان بازگشت امت به دوره جاهلیت و فراموشی ارزش های اسلامی بود

 

حجت الاسلام علم الهدی اظهار داشت: در حدیث شریف نبوی که به حدیث ثقلین معروف است، کتاب خدا و عترت پیامبر اکرم(ص) به عنوان دو ودیعه و امانت سنگین در بین امت اسلامی از رسول خاتم(ص) به یادگار مانده است.

 

وی با اشاره به نقش تغییر شیوه خلافت در صدر اسلام به سلطنت در شهادت امام حسین(ع)، افزود: قیام سالار شهیدان در برهه ای از تاریخ رخ داد که امر خلافت مسیر صحیح خود را گم کرد و به حکومتی موروثی تبدیل شد و بنی امیه آن را در بین خاندان خود تقسیم کردند.

 

معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب ادامه داد: امام حسین(ع) بعد از نیم قرن از رحلت رسول مهربانی ها(ص) به شهادت رسید و این مساله خبر از بازگشت امت به دوره جاهلیت و فراموشی ارزش های اسلامی و الهی را می داد.

 

وی اضافه کرد: در بیانات سالار شهیدان می توان علت قیام ایشان را دریافت که چگونه مردم مسلمان به خلافت پادشاهی به مانند یزید مبتلا شده اند که علنا با احکام دین الهی به مبارزه بر می خواست و شراب خواری می کرد و از هر فسق و فجور دیگری منعی نداشت.

 

خون امام حسین امضا کننده بقای دین اسلام شد

حجت الاسلام علم الهدی، بیعت امام حسین(ع) را برابر با نابودی کامل حدود الهی و برگشت قطعی امت اسلامی به دوره جاهلیت دانست و گفت: امام حسین(ع) فرمودند که با وجود فردی چون یزید بر تخت خلافت مسلمین باید با دین اسلام وداع کرد؛ از این جمله می توان فهمید که بعد از رسول خاتم(ص) چه بر سر دین حضرت محمد مصطفی(ص) آمده است.

 

وی با اشاره به این مساله که دین اسلام به اعتراف همه عالمان اهل سنت و تشیع، نبوی الحدوث و حسینی البقاء است، افزود: این یک حقیقت است که انکار ناپذیر است و خون امام حسین(ع) امضا کننده بقای دین اسلام شد.

 

حجت الاسلام علم الهدی با اشاره به انتشار مقاله ای از سوی نویسنده غربی که سعی کرده است چهره حاضرین در کربلا را به تصویر کشد و در پایان به این نتیجه رسیده است که تشییع خود امام شان را کشته و خود بر آن اشک می ریزند، گفت: این نویسنده از تاریخ تفکیک شرایع تشیع از تسنن بی اطلاع است که قتل امام حسین(ع) را به اهل تشیع نسبت می دهد، در حالی که تا پیش از امام صادق(ع) و تبیین فقه جعفری(ع) مساله ای به عنوان تشیع و تسنن مطرح نبود، هر چند که این یک بخش از جواب است و جواب اصلی در کلام امام حسین(ع) خود را نشان می دهد که قاتلان آن حضرت عده ای فاسق و فاجر و حرامزاده بودند که از حقیقت دین اسلام هیچ چیزی را نفهمیده بودند.

 

معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اضافه کرد: بغض و کینه به اهل بیت(ع) را کسی چه از اهل سنت و چه از اهل تشیع نمی تواند در سینه داشته باشد، مگر اینکه نطفه او ناپاک باشد و یا با مال حرام تربیت شده شود.

 

وی با بیان اینکه ما از قاتلان سالار شهیدان همه تبری جسته و بغض و کینه آنان را در دل داریم، گفت: چه شیعه و چه سنی همه ما قاتلان امام حسین(ع) را مورد لعن و نفرین خود قرار می دهیم.

 

رسانه های معاند حقیقت اسلام را وارونه نشان می دهند

 

معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب اظهار داشت: حقایقی در دنیای امروز ما وجود دارد که علما از آن باخبرند، اما عموم مردم در اثر وضعیت تبلیغ رسانه های دشمنان اسلام و معاند، به انحراف کشیده شده و از حقیقت دور نگهداشته می شوند.

 

 وی ادامه داد: مردم کشور ما به برکت انقلاب اسلامی در مسیر تقریب مذاهب قرار گرفته و از حقایق آگاه می شوند و گام های زیادی در این زمینه برداشته می شود.

 

حجت الاسلام علم الهدی به باورهای غلط برخی از مردم نسبت به هم اشاره و اضافه کرد: هنوز در بین عموم مردم ما جا نیافتاده است که اهل سنت دشمن اهل بیت(ع) نیست و یا در بین اهل سنت هستند برخی از افراد که گمان می کنند، تشیع هیچ کاری با قرآن و سیره و سنت رسول خدا(ص) ندارد و راه خود را می رود.

 

دشمنان اهل بیت نواصب یا همان تکفیری ها هستند

 

معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب با بیان اینکه دشمنان اهل بیت(ع) نه اهل تسنن بلکه نواصب هستند که از سوی خود ائمه اطهار(ع) معرفی شده اند و امروز می توان تکفیری ها را از این قبیل افراد دانست، گفت: ما باید به مجالس تشییع علمای اهل سنت را دعوت کنیم تا آنان از عشق و محبت خود به اهل بیت(ع) به مردم شیعه گویند و برعکس باید علمای اهل تشیع مردم سنی مذهب را از علاقه خود به قرآن و سنت رسول اکرم(ص) باخبر کنند.

 

وی با اشاره به تلاش های دشمنان اسلام در به جان انداختن فرق مختلف اسلامی، افزود: دشمنان ما 14 قرن است که تلاش کرده اند بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند و تبلیغ دشمن اثر خود را دارد و امروز با تبلیغات سوء دشمنان جرات ابراز محبت به اهل بیت(ع) از افراد گرفته می شود.

 

حجت الاسلام علم الهدی با تأکید بر لزوم آگاه سازی مردم، تصریح کرد: علما باید زمینه گفت وگو و مباحثه بین افراد دانشمند هر دو گروه شیعه و سنی را در بین مردم فراهم سازند و برای ایجاد الفت بیشتر و محکم تر در بین اقشار مختلف جامعه تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه اغلب مردم از علما جلوتر عمل می کنند و روابط حسنه ای بین اهل سنت و شیعه در جامعه ما وجود دارد، گفت: درست است که در بین مذاهب مختلف امت اسلامی در کشور ما وصلت هایی وجود دارد و رابطه مردم با یکدیگر حسنه است، اما در نگاه کلان مردم تحت تاثیر رهبران و علمای مذاهب خود هستند و این مساله نقش کلیدی علما را مشخص می کند./936/202/ب1

ارسال نظرات