۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۰۶۰۱۸
احکام(۳۵)

لمس کردن نام ائمه اطهار بدون وضو جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مَحبت و معرفت به ائمه اطهار(ع) از واجباتی است که بین تمام ائمه اطهار(ع) مشترک و بر رهروان آنان لازم است، گفت: لمس کردن نام مطهر ائمه اطهار(ع) بدون وضو بنا بر فتوای مشهور مراجع حرام است.
احکام

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمود اکبری، در مراسم بیان احکام شرعی که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد به بیان احکام مشترک بین ائمه اطهار(ع) پرداخت و گفت: به عنوان مثال تبعیت و اطاعت از تمام ائمه اطهار(ع) واجب است و فرقی بین آن‌ها نیست.

 

کارشناس مسائل فقهی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مَحبت و معرفت به ائمه اطهار(ع) به واجباتی که بین تمام ائمه اطهار(ع) مشترک و بر رهروان آنان لازم است که بر همه این بزرگوران این احکام را رعایت کنند، اشاره کرد و گفت: لمس کردن نام مطهر ائمه اطهار(ع) بدون وضو و در حالت‌هایی که فرد نیاز به غسل دارد بنا بر فتوای مشهور مراجع حرام است.

 

حجت‌الاسلام اکبری دشنام دادن به ائمه اطهار(ع) را از نگاه مراجع عظام تقلید مورد بررسی قرار داد و اذعان داشت: دشنام دادن به هر یک ائمه اطهار(ع) حرام و موجب خروج دشنام دهنده از حریم اسلام خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه قم به تفهیم حکم شرعی اقسام و مصادیق دشنام دادن به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و احکام مربوط به آن را چنین بیان داشت: دشنام دادن در هر حالی باشد مانند گفتن، شعر، فیلم یا نقاشی نسبت به هر یک از ائمه(ع) تفاوتی ندارد از نگاه مبانی دینی حرام و موجب خروج دشنام دهنده از ساحت اسلام می شود./837/پ202/ف

ارسال نظرات