۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۰۶۱۸۱
حداد عادل:

نمایندگان شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند/ مجلس در تمام مسائل با حساسیت لازم وارد می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: شهید مدرس الگوی نمایندگی است و مردم باید به کسانی رأی دهند که اگر منطبق با مدرس نیستند نزدیک به او باشند.
غلامعلي حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، اظهار داشت: کسی که زمان شناس باشد هجمه‌ها و توطئه‌های دشمن را شناخته و در برابر آن‌ها می‌ایستد و شهید مدرس این گونه بود.


وی با اشاره به ویژگی‌های شهید مدرس وی را عالمی زاهد و بی اعتنا به دنیا خواند و گفت: شاگردان، اساتید، مورخان و رجال سیاسی همگی از زهد و ساده زیستی او در تعجب بودند و بیان می‌کردند که نظیری برای او نمی‌شناسیم که در عالم سیاست باشد و این اندازه بی اعتنای به دنیا باشد.


حداد عادل با تأکید بر این‌که شهید مدرس طمع سیاست بازان را از خود قطع کرد، افزود: شجاعت، آزادگی و توکل به خدا از ویژگی‌های شهید مدرس بود و تمام وجودش را صرف خدمت به مردم در چارچوب دین خدا کرده بود.


نماینده مردم تهران در مجلس، روزگار شناسی و زمان شناسی را از ویژگی‌های بارز شهید مدرس عنوان کرد و ابراز داشت: آیت‌الله مدرس یک روحانی با بصیرت بود و جمله معروف وی «سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است»؛ همان رابطه دین و سیاست و اندیشه ای که امام راحل انقلاب را با آن احیا و محقق کردند، بود.


وی با بیان این که اندیشه شهید مدرس و گفته‌های او ضد سکولارسیم و مقابل این تفکر بود، گفت: امروز همه گروه‌هایی که با انقلاب اسلامی مخالف هستند و نظام اسلامی را در تضاد منافع خود می‌بینند از سکولاریسم دفاع می‌کنند و می‌گویند دین نباید به سیاست کاری داشته باشد.


حداد عادل با اشاره به این‌که امام خمینی(ره) هیچ شخصیت سیاسی را به اندازه شهید مدرس نپسندیده و هیچ کسی را به اندازه او ستایش نکرده‌اند، اظهار داشت: امام راحل پس از انقلاب به آیت‌الله طبسی نامه نوشته و با اشاره به ساخت مزار مدرس بر ضرورت ترویج ابعاد مختلف شخصیتی، تفکر و اندیشه این شهید بزرگوار تأکید می‌کنند.


نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امام خمینی فرمودند این‌که روز شهادت مدرس روز مجلس است به این معنا است که مدرس الگوی نمایندگی بوده و نمایندگان باید مدرس را الگوی خود قرار دهند.


وی با تأکید بر این‌که نمایندگان باید شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند، افزود: البته مقام مدرس بالاتر از آن است که بتوانیم او را با خود مقایسه کنیم اما جهت گیری ما باید جهت گیری مدرس باشد.


حداد عادل با بیان این‌که ارعاب، تطمیع و فریب کاری در شهید مدرس اثر نداشت، گفت: زمانی که علیه شهید مدرس شعار می‌دانند وی با صلابت ایستاد و حرف خود را زد؛ نماینده مجلس باید چنین ویژگی‌هایی داشته باشد.


حداد عادل در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی، ابراز کرد: مجلس سعی کرده در تمام مسائل با حساسیت لازم وارد شود و به ویژه در مسأله هسته‌ای وظیفه خود را با فعال کردن کمیسون نظارت بر برجام انجام داد که مورد تجلیل رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.


وی مسائل اقتصادی را از دغدغه‌های مهم مجلس شورای اسلامی برشمرد و گفت: مجلس سعی کرد با تصویب قوانین در زمینه اقتصاد به دولت در این بخش کمک کند.


نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبری درباره خطر نفوذ دشمن وظیفه مجلس را در این باره مهم ارزیابی کرد و افزود: در مجلس به این نگرانی رهبر انقلاب توجه و در صدد عمل به دستور ایشان گام بر می‌داریم.


حداد عادل با اشاره به انتخابات پیش رو، بیان کرد: شهید مدرس الگوی نمایندگی است و مردم باید به کسانی رأی دهند که اگر منطبق با مدرس نیستند نزدیک به او باشند.


وی با تأکید بر این که کاندیداهای مجلس باید اعتقاد به ولایت فقیه و اسلام داشته باشند، گفت: مجلس دهم باید مجلسی باشد که پشت سر رهبری و در خدمت ملت و اسلام و پشتیبان انقلاب اسلامی باشد./927/پ202/ج1

ارسال نظرات