۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۳۰۶۳۵۳
استاد حوزه علمیه قم:

سبک زندگی حسینی الگوی آزادیخواهان جهان است

خبرگزاری رسا ـ ارجمندی به ویژگی‌های مکتب حسینی اشاره کرد و گفت: مکتب حسینی، مکتب یک دین و مذهب خاص نیست؛ بلکه مکتبی برای الگو برداری تمام انسان‌های آزادیخواه در سطح جهان است.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا مراسم باشکوه عزاداري اربعين حسيني در کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم ارجمندی، شامگاه امروز در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در جامعه امروزی ظلم لباس عدالت و حق خواهی را به تن کرده است، گفت: ترس از جان موجب شده که عده زیادی از انسان‌ها تن به هر ذلتی داده و حاضر شوند با هر ننگی زندگی کنند.

 

وی افزود: انسان بصیر، ظلم را در هر لباسی می‌شناسد و از ویژگی‌های مکتب حسینی، بصیرتمداری است؛ زیرا بصیرت انسان را در مقابل حق بیدار و برای دفاع از حق مقاوم می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تمام انبیاء از جمله حضرت رسول(ص) برای این مبعوث شده‌اند که انسان را از اسارت‌های مختلف آزاد کنند، گفت: به همین دلیل شاخصه مکتب حسینی که برای احیایی دین رسول خدا(ص) به پا خواسته بود آزادگی است و در مرام و اخلاق حسینی آزادگی نخستین شرط حضور در جبهه حق است.

 

خانم ارجمندی، گذشت و ایثار را از دیگر شاخصه‌های اخلاق حسینی خواند و تصریح کرد: در مکتب حسینی بخشش شرط است و در صورت استغفار فرد، حتی اگر طرف مقابل همانند حر عامل محاصره و به سختی افتادن اصحاب باشد باز هم در صورتی که متوجه خطای خود شود بخشیده می‌شود و درهای بخشش به روی فرد بسته نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در مکتب حسینی بر خلاف اخلاق روزمره کنونی تا جایی که ممکن است فرد با اندرز نیکو ارشاد می‌شود و تا آخرین لحظه حتی زمانی که دشمن بر روی سینه نشسته و می‌خواهد سر امام را ببرد پند دادن و هدایتگری تمام نمی‌شود و سعی می‌شود تا جایی که ممکن است جذب حداکثری و دفع حداقلی صورت گیرد.

 

خانم ارجمندی افزود: فردی که در مسیر مکتب حسینی حرکت می‌کند از دنیا و مواهب آن دل بریده است و دنیا و لذت‌های آن نمی‌تواند فرد را از راه حق و دفاع از مقام ولایت دور کند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر انسان حق را بشناسد در مسیر مکتب حسینی است، یادآور شد: مکتب حسینی، مکتب یک دین و مذهب خاص نیست؛ بلکه مکتبی برای الگو برداری تمام انسان‌های آزاده و آزادیخواه در سطح جهان است./968/پ202/ف2

ارسال نظرات