۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۰۶۴۳۳

استاندار لاذقیه از کمک‌های ایران به سوریه قدردانی کرد

خبرگزاری رسا ـ استاندار لاذقیه سوریه، در دیدار رایزن فرهنگی ایران در این کشور، از کمک‌های ایران به کشور جنگ‌زده سوریه قدردانی کرد.
استاندار لاذقيه سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مصطفی رنجبرشیرازی، رایزن فرهنگی ایران در سوریه همراه با نادر آزاد، وابسته فرهنگی ایران و مدیر مرکز فرهنگی لاذقیه و سید ایمن زیتون، مدیر مجتمع رسول اعظم (ص) با ابراهیم السلام، استاندار لاذقیه، دیدار کرد.

 

ابراهیم السلام، استاندار لاذقیه در این دیدار از همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمانی که از مسؤولان مبارزه با مواد مخدر سوریه بود، سخن گفت و همچنین به روابط خود با مستشاران نظامی کشورمان در حلب، اشاره کرد.

 

وی افزود: قبل از اینکه استاندار باشم، یک شهروند هستم و الان کاملاً درک می‌کنم که مرحوم حافظ اسد، رییس جمهور فقید سوریه، چه تدبیر بزرگی در تحکیم و توسعه روابط خود با ایران و روسیه اندشید و هم اینک ما شاهد نتایج ایجاد آن روابط راهبردی در سوریه هستیم.

 

ابراهیم السلام ادامه داد: هم اکنون 80 درصد ایستادگی اقتصادی ما به خاطر حمایت‌های ایران است. الان در لاذقیه وفور گندم و بنزین و گازوییل وجود دارد. همین جا و از طریق شما از سفارت ایران و شخص سفیر در سوریه تشکر می‌کنم.

 

وی تصریح کرد: در بحران کنونی، موضوع تنها سوریه نیست؛ محور مقاومت است که هدف قرارگرفته است. الان رد دین به دین است و امیدوارم رد خون به خون پیش نیاید؛ ولی بدانید که مردم سوریه برای آن هم آماده‌اند.

 

پس از آن رایزن فرهنگی ایران در سوریه در سخنانی اظهار کرد: مرحوم حافظ اسد دارای تدبیر بود و دوست را از دشمن تشخیص می‌داد. ضمن اینکه آینده‌نگر هم بود. الان برای دفاع از سوریه، خون ایرانی و سوری درهم آمیخته است و ایران بدون دخالت در سوریه، به وظیفه‌اش در کنار مردم سوریه عمل کرده است.

 

وی ادامه داد: دشمن سعی می‌کند تا اهل سنت سوریه را تهییج کند. هر چند افراد کمی از آنها سلاح در دست گرفته و وارد معارضه شده‌اند؛ ولی دولت سوریه باید به فکر جذب مجدد آنها باشد. الان مهم کلمه التوحید و توحید الکلمه است و در این دایره، موفقیت را می‌توان جست‌وجو کرد.

 

رنجبر شیرازی در ادامه خطاب به استاندار لاذقیه، افزود: دور تا دور ایران در استان‌های مرزی و حتی در داخل کشورمان، اهل سنت ساکن هستند و ایران بیش‌تر از سوریه با مسایل طایفه‌ای برخورد دارد؛ ولی توانسته با تدبیر، مسأله را حل کند. حتی در ایران مدارس اهل سنت وجود دارد و شما می‌توانید از تجارب کشورمان در این زمینه استفاده کنید.

 

وی افزود: در اواخر جنگ ایران و عراق، حضرت امام خمینی(ره) فرمانده سپاه کشورمان را خواستند تا حتی قبل از پایان رسمی جنگ، امور بازسازی و تجهیز به فناوری‌های نوین را از طریق انتخاب افراد متخصص و باانگیزه و با برنامه‌ریزی دقیق پیگیری کنند و نتایج این دوراندیشی، دستاوردهای بی‌شمار جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌هاست. شما مسؤولان دولتی سوریه هم از هم‌اکنون و حتی قبل از پایان بحران، برای امور مذکور برنامه‌ریزی کنید.

 

نادر آزاد، وابسته فرهنگی کشورمان در لاذقیه هم در این دیدار در سخنانی ضمن ارایه فعالیت‌های مرکز فرهنگی و از جمله آموزش زبان فارسی در سطوح مختلف و برنامه‌های آن برای توسعه آموزش زبان فارسی در استان لاذقیه، به دیگر برنامه‌های مرکز از جمله برپایی نشست‌های فرهنگی و ادبی و نیز برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات