۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۳۰۶۶۴۶
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد:

اساس انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار است/ الگوی برد برد در برجام امکان پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توافقات هسته ای ایران و 1+5 گفت: الگوی برجام به طریق برد برد امکان پذیر نیست، گفتگو با آمریکا بی فایده است در حالی که خانم کلینتون که قصد کاندید شدن ریاست جمهوری را دارد مسأله گزینه نظامی علیه ایران را مطرح و هنوز رجز خوانی می کنند و از این کشور به کشور دیگری به دنبال اجرای تحریم ها علیه ایران هستند.
سيد محمد حسيني وزيرسابق فرهنگ و ارشاد اسلامي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: 16 آذر روز استکبارستیزی و مقابله علیه اقدامات آمریکا است.

 
  
مصادره کردن روز دانشجو توسط  برخی جریان ها
وی با انتقاد از برخی جریانات که قصد دارند روز 16 آذر را به نفع خودشان مصادره کنند، گفت: این جریانات مروج افکار غرب و بیگانگان است و خودشان را طرفدار آزادی می دانند در حالی که کودتای 28 مرداد به دلیل سفر نیکسون معاون وقت آمریکا از سوی آیزنهاور بود که در نتیجه اعتراض دانشجویان سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.


 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که در دانشگاه پرچم مقابله با استکبار برافراشته شود، آمریکایی ها با سفر نیکسون به تهران قصد داشتند به جهان نشان دهند که ایران همراه آنها است اما دانشجویان با اعتراض خود نشان دادند که در مقابل استکبار می ایستند برای همین هرسال مراسم 16 آذر برگزار شد و روز دانشجو سیاست مقابله علیه آمریکا است.


 
حسینی با بیان این که آمریکایی ها خود را حامی دولت های ملی نشان می دهند، ابراز داشت: وقایع کشور مصر و حمایت آمریکایی ها از آل سعود که مردم هیچ نقشی در تصمیم گیری آن ندارند برخلاف این جریان است، با وجود این که نقش مردم در این کشور صفر است اما آمریکایی ها از حکومت آل سعود حمایت می کنند.


 
وی  با اشاره به وقایع تاریخی ایران در 28 مرداد سال 32 افزود: آمریکایی ها 64 سال بعد از کودتای 28 مرداد هنوز برای ما برنامه دارند، سیاست های امام خمینی (ره) همواره بر ضد آمریکایی ها و رژیم اشغالگر صهیونیست بوده اند و تبعید ایشان در 13 آبان تنها مربوط به قیام 15 خرداد نبود و اعتراض امام (ره) نسبت به کاپیتولاسیون بود، به موجب این کاپیتولاسیون اگر هر شخص آمریکایی تعدی در حق مردم ایران کرد مجازات نمی شد، باید توجه داشت که تبعید امام (ره) به خاطر مقابله با آمریکا بود و شاید اگر علیه شاه هم حرفی می زدند تبعید نمی شدند.


 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اساس انقلاب اسلامی را ضد استکبار دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب تنها مربوط به داخل و مرزهای داخل کشور نبود هر چند قصد مقابله با ظلم را داشته است؛ انقلاب مقابله علیه ظلم در سراسر جهان بوده است، برخی مدعی هستند که مبارزه علنی با آمریکا در برنامه انقلاب نبوده است و دنبال تحریف تاریخ هستند.


 
حسینی با اشاره به توافقات هسته ای ایران و 1+5 گفت: الگوی برجام به طریق برد برد امکان پذیر نیست، گفتگو با آمریکا بی فایده است در حالی که خانم کلینتون که قصد کاندید شدن ریاست جمهوری را دارد مسأله گزینه نظامی علیه ایران را مطرح و هنوز رجز خوانی می کنند و از این کشور به کشور دیگری به دنبال اجرای تحریم ها علیه ایران هستند.


 
ماهیت استکبار تغییر ناپذیر است
وی با تأکید بر این که نباید جلوی استکبار زانو زد، گفت: دولت مصدق دولت مذهبی نبود و با ملی شدن نفت بعد از سازش با آمریکا کودتای ننگین 28 مرداد اتفاق افتاد باید دانست که ماهیت دشمن تغییر نمی کند، اگر بر اساس آموزه قرآنی، انقلاب فرهنگی و دینی، اساس انقلاب عمل شود می توانیم در مقابل استکبارگران ایستادگی کنیم.


 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هدف انقلاب تنها بر پایه رفاه و معیشت نبوده است و ارزش های دیگری از جمله مقابله با استکبار مورد توجه انقلاب قرار گرفت، بر اساس آموزه قرآنی نباید تابع استکبار بود؛ در ابتدای انقلاب بحث هسته ای مطرح نبود اما آمریکایی ها از همان زمان علیه انقلاب خصومت داشتند.


 
حسینی با اشاره به وضعیت کشور مصر و فقر مردم در این کشور گفت: مصر از اقمار آمریکا بوده است اما مردم آن در فقر و فلاکت و وابسته به آمریکا هستند، در سفری که به این کشور داشتم عده ای از مردم آن در قبرستان زندگی می کند، وقتی از افراد اهل اندیشه و فکر دلیل فقر مردم را پرسیدیم گفتند ما جنگ شش روزه داشتیم در حالی که ما هشت سال جنگ داشتیم آنها با وجود وابستگی به آمریکا باز هم فقیر هستند.


 
وی با اشاره به حمله آمریکایی ها به افغانستان بعد از وقایع 11 سپتامبر اظهار داشت: برخی بعد از حمله آمریکا به افغانستان معتقد بودند مشکلات این کشور برطرف می شود و مهاجرت در افغانستان معکوس می شود این افراد ذوق زدگی بی جا داشتند چرا که استکبار به سادگی به هیچ کشوری کمک نمی کند و به دنبال منافع خودشان هستند.


 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در آمریکا سیاه پوست های آفریقایی به عنوان شهروند درجه دو به حساب می آیند در حالی که 13 درصدر جمعیت آمریکا را تشکیل می دهند برخورد تحقیر آمیزی با آنها دارند، نگاه آنها به سیاه پوست ها نگاه به فرد گناهکار است در حالی که شعار صلح را مطرح می کند، در نیویورک نا امنی و فقر وجود دارد و فقط عده ای ثروت زیادی دارند که از کشورهای دیگر آن را به دست آورده اند.


 
حسینی  گفت: درسازمان ملل ملت ها دور هم جمع شود تا در جهان جنگی صورت نگیرد اما حق وتو مربوط به پنج قدرت برتر است که عضو دائمی شورای امنیت و گردانندگان آن هستند، به راحتی توصیه لشگرکشی می دهند تا عربستان به یمن حمله کند، عربستان به ایران اتهام حمله دخالت در عربستان را می دهد در حالی که فاجعه منا در آنجا اتفاق می افتد.
 

وی با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین امسال گفت: راهپیان اربعین 82 کلیومتر فاصله نجف تا اربعین را طی کردند که این بی نظیر بود و باید با دوربین ها ثبت می شد.


 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که امام خمینی (ره) قبل از انقلاب معتقد بودند که کمونیست ها دست در دست آمریکا دارند، گفت: سازمان مجاهدین شعار ضد امپریالیست سر می داد اما  خودشان در آغوش صدام بودند، نباید فلسفه روز دانشجو را فراموش نکنیم هدف انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر استکبار است.


 
حسینی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان در رابطه با اقدام گشت ارشاد گفت: گشت ارشاد مربوط به  وزارت فرهنگ و ارشاد نیست و وظیفه نیروی انتظامی است، این که برخی فکر می کنند گشت ارشاد به وزارت ارشاد مربوط می شود اشتباه است و فرهنگ سازی در این زمینه وظیفه مدارس و دانشگاه ها  است. 


 
وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در باره سبک زندگی اسلامی که خواسته مقام معظم رهبری است چه اقدامی انجام دادید، گفت: فرمایش ایشان مورد بررسی قرار گرفت و  محتوا و مضمون کارها طوری انجام می شد که در جهت رسیدن اهداف  باشد.


 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقداماتی که در دوران وزارتش انجام شده بود، خاطرنشان کرد: تشکیل معاونت قرآنی از جمله این اقدامات بود تا شاعران و ادیبان از قرآن الهام بگیرند و پیوندی بین هنرمندان و امور دینی برقرار شود، کپی از غرب باشد حرف تازه ای نیست در برابر این همه غنای فرهنگی و میراث فرهنگی داریم باید از استفاده شود و جاذبه فراوان در فرهنگ را به صورت جهانی هم برای داخل و هم خارج کشور کار کنیم.


 
در پایان این مراسم از فرند شهید ملکی خلبان هواپییمایی ایرباس جمهوری اسلامی ایران که در سال 67 توسط آمریکا مورد حمله قرار گرفته بود تجللی و تقدیر به عمل آمد./818/پ202/ج1

ارسال نظرات