۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۳۰۶۸۱۱
23 آذر ماه؛

برگزاری اجلاس مدیران و دبیران گروه‌های پژوهشی جامعه المصطفی/ از 50 جلد کتاب جامعه المصطفی رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه گفت: در هفته پژوهش از پژوهشگران بر‌تر در اجلاس مدیران و دبیران گروه‌های پژوهشی جامعه المصطفی تقدیر خواهد شد و از 50 جلد کتاب پژوهشگاه جامعة المصطفی نیز در قم رونمایی می‌شود.
حجت الاسلام علي عباسي حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی عباسی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های جامعه المصطفی در هفته پژوهش عنوان کرد: برنامه‌های پژوهشی متعددی در این هفته در نظر گرفته شده است در این راستا با توجه به اینکه جامعه المصطفی مراکز مختلفی را در داخل و خارج از کشور دارد برای حضور در نشست از مراکز داخلی دعوت می‌کند.

 

معاون پژوهشی جامعة‌ المصطفی العالمیه تصریح کرد: همچنین جامعه المصطفی دارای 150 گروه علمی و تربیتی است که تاکنون با مدیران گروه‌ها و دبیران پژوهشی جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم و موضوعات و فعالیت‌های پژوهشی در این جلسات مورد ارزیابی قرار گرفته است.

 

وی در مورد برگزاری نمایشگاه در هفته پژوهش توضیح داد: 9 نمایشگاه در مراکز پژوهشی المصطفی در قالب آثار علمی، مقالات و پژوهش‌های طلاب بر پا می‌شود.

 

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های هفته پژوهش، برگزاری سومین اجلاس مدیران و دبیران پژوهشی جامعة المصطفی است که سخنران آن حجت الاسلام والمسلمین اعرافی است و در این ارتباط یکشنبه 22 آذر ماه نشستی از سوی معاونت پژوهشی جامعه المصطفی و با معاونان پژوهشی المصطفی برگزار می‌شود.

 

وی گفت: در این هفته 50 اثر جدید پژوهشگاه نیز با حضور حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، رئیس جامعه المصطفی رونمایی می‌شود و افزون بر آن چند نشست علمی از سوی پژوهشکده‌های پژوهشگاه و همچنین نشست مشترکی میان جامعةالمصطفی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

 

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی یادآور شد: در هفته پژوهش از پژوهشگران بر‌تر در این اجلاس تقدیر خواهد شد و از برخی آثار پژوهشی نیز در همایش روز دوشنبه 23 آذر ماه که در مجتمع امام خمینی(ره) واقع در فلکه جهاد برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: روز سه شنبه نیز نشستی از سوی معاونت پژوهش با مدیران مسؤول و سردبیران نشریات المصطفی برگزارمی شود که در این نشست، نشریات المصطفی به ارائه گزارش عملکرد می‌پردازند و راهکارهای لازم در جهت رشد و پویایی نشریات ارزیابی می شود و در نهایت از نشریات بر‌تر در این جلسه تقدیر به عمل می‌آید.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: در حال حاضر 23 نشریه داخل کشور و 22 نشریه در خارج از کشور و 13 نشریه در زمینه پژوهشی از سوی جامعه المصطفی منتشر می‌شود.

 

وی افزود:روز چهارشنبه 24 آذر ماه نیز بازدیدی از سوی ریاست جامعه المصطفی از پژوهشگاه بین المللی المصطفی انجام می‌شود؛ البته نمایشگاه ویژه‌ای در این مکان برگزار خواهد شد.

 

معاون پژوهشی المصطفی در خصوص برگزاری جلسه شورای المصطفی عنوان کرد: در هفته پژوهش در این شورا مصوبات در حوزه پژوهش ارزیابی می‌شود و در این ارتباط روز پنجشنبه 25 آذرماه نشستی با مدیران مدارس زیر مجموعه جامعة المصطفی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی خاطرنشان کرد: این جشنواره دارای دو بخش آثار و مقالات است و با فراخوانی که اعلام شده، مقالات، پایان نامه‌ها و آثاری که در جای دیگری منتشر نشده باشد جمع آوری می‌شود.

 

حجت الاسلام عباسی اظهار داشت: تاکنون 660 اثر به دبیرخانه جشنواره و در بخش فراخوان مقاله نیز 120 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.

 

وی گفت: همچنین مراسم جایزه جهانی جامعه المصطفی در روز دهم دی ماه امسال برگزار می‌شود؛ در این‌باره مراسمی در سال‌های گذشته برگزار شده و امسال نیز جایزه جهانی به شیخ عیسی قاسم از علمای مبارز بحرینی تعلق خواهد گرفت.

 

معاون پژوهشی جامعه المصطفی همچنین با معرفی بخش‌های مختلف پژوهشگاه المصطفی گفت: اداره کل ساماندهی و پشتیبانی پژوهشی، پژوهشکده علوم اسلامی، پژوهشکده ادیان و فرق، پژوهشکده اسلام و غرب، پژوهشکده مطالعات غرب و دو اداره کل مستقل ترجمه و تدوین متون علمی و انتشارات از جمله این بخش‌ها است.

 

وی یادآور شد: در سال گذشته 390 کتاب از انتشارات جامعه المصطفی منتشر شد و در سال 94 نیز بیش از 290 کتاب به چاپ رسیده است./926/پ202/ف2

ارسال نظرات