۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۰۷۱۷۹
امام جمعه موقت نجف آباد:

نیاز امروز جامعه بازگشت به سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ایوبی یکی از اهداف بلند رسالت نبی اکرم(ص) را بنیان گذاری سبک زندگی اسلامی بیان داشت و گفت: نیاز اصلی جامعه امروز بازگشت به سبک زندگی اسلامی براساس آیات الهی و عترت است.
حجت الاسلام ايوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام حیدرعلی ایوبی، امام جمعه موقت نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد که مزین به حضور یکی از شهدای 8سال جنگ تحمیلی شده بود، با تسلیت ایام رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن و امام رضا(ع) گفت: با رحلت پیامبر اکرم(ص) به فرموده بزرگ ترین شاگرد مکتبش حضرت علی(ع) بزرگترین خسارتی بود که بر جامعه بشریت وارد شد.

 

وی یکی از اهداف بلند رسالت نبی اکرم(ص) را بنیان گذاری سبک زندگی اسلامی بیان داشت و افزود: پیامبر اکرم(ص) در طول 23 سال از رسالت و نبوت خود، دو گوهر گرانبهای ثقلین، قرآن و عترت را در میان مردم به یادگار گذاشت و نیاز اصلی جامعه امروز بازگشت به سبک زندگی اسلامی براساس آیات الهی و عترت است.

 

حجت الاسلام ایوبی با اشاره رشد شبکه های اجتماعی و حضور پرجاذبه دشمنان در عرصه فرهنگی بیان کرد: دشمنان اسلام با تمام قدرت علمی و فناوری روز به جنگ و نابودی دین مبین اسلام و در رأس آن دینداری و عفت جوانان هستند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مهم ترین آسیبی که شبکه های مجازی در سطح جامعه وارد می کنند، سیاه نمایی و دوری از واقعیت و به چالش کشاندن افکار عمومی در رابطه با حوادث مختلف است و با ادبیات سخیف و به دور از رنگ و بوی الهی در عرصه های فرهنگی جامعه وارد شده اند.

 

امام جمعه موقت نجف آباد با هشدار نسبت به تقویت هر چه بیشتر قشر جوان در برابر جنگ نرم گفت: امروز شبکه های مجازی قشر جوان شیعه را هدف قرار داده است که هم چون موریانه فکر بچه شیعه را می خورد و همانند غده سرطانی اخلاق نسل جوان را از میان می برد.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور 25میلیونی زائران اربعین و کوچک جلوه دادن این عظمت از سوی دشمنان بیان داشت: ابتدای انقلاب حضور جوانان و عشق به اهل بیت حرف اول را می زد و دشمنان به دنبال جدا کردن جوانان شیعه از مکتب اهل بیت هستند مهم‌ترین راهکار برای این امر تقویت محافل قرآنی، تقویت وحدت و دیانت در جامعه، و تمسک به مبانی الهی است.

 

حجت الاسلام ایوبی با تأکید بر آسیب شناسی هر چه بیشتر این گونه جریانات انحرافی افزود: دشمنان اسلام نه برای امروز که به فرموده امام خمینی برای 50 سال آینده اسلام برنامه ریزی کرده اند، و اگر امروز شاهد ظهور جریانات تکفیری در کشورهای اسلامی هستیم، نتیجه حضور عبدالوهاب به دست انگلیسی است که پایه گذار جریان وهابیت بود.

 

وی اصلی ترین پیامد تفکر تکفیری را عدم وحدت میان مسلمانان برشمرد و گفت: جریانات تکفیری و در رأس آنها داعش با کمک هم پیمانانشان بالاترین مصیبت را برای جامعه اسلامی که همان تفرقه و به جان هم افتادن کشورهای اسلامی است را در پی داشته است.

 

حجت الاسلام ایوبی با اشاره به ورود ترکیه در حمایت از این گونه جریانات تکفیری افزود: اصلی ترین نمونه تفکر تفکیری، ترکیه ست که زمانی به عنوان پایتخت عثمانی یکی از قدرت های جهان اسلام بود و امروز آلت دست اسرائیل و استکبار جهانی در جهت تقویت داعش از طریق فروش اسلحه و خرید نفت آنان قرار گرفته است.

 

وی در ادامه بیان کرد: تفرقه و جنگ داخلی بین مسلمانان همچون آفتی نابود کننده تمامی هستی و ارزشهای جامعه اسلامی را تهدید می کند و همین ضعف سبب شده تا یک کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا وقیحانه به خود جرات دهد موضوع جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا را مطرح کند.

 

لازم به ذکر است که نماز جمعه این هفته نجف آباد میزبان یکی از شهدای تازه تفحص شده فلاورجان نیز بود که برای تبرک مراسم عزاداری مسجد جامع و نماز جمعه این شهر، از روز گذشته مهمان مردم شهید پرور نجف آباد شده بود و پس از اقامه نماز جمعه نیز جهت خاکسپاری در فلاوران بر روی دستان مردم تشییع شد.

 

شهید غلامرضا رئیسی یکی از نیروهای اعزامی فلاورجان به شمار می آید که اخیرا پس از 33 سال که از شهادتش در عملیات والفجر مقدماتی گذشته بود، به آغوش میهن بازگشته است./1306/202/ب1

ارسال نظرات