۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۳۰۷۵۳۳
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ضمن محکومیت حوادث نیجریه:

امت اسلام در قبال حوادث نیجریه سکوت نکند/ آمریکا سر منشأ حوادث تروریستی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر لزوم واکنش دولت‌های اسلامی در قبال هتک حرمت به شیعیان نیجریه گفت: رؤسای جمهور و شخصیت‌های برجسته دنیای اسلام باید از سکوت در این مقوله بپرهیزند و ضمن واکنش جدی خواستار مشخص شدن سرنوشت رهبر شیعیان در نیجریه باشند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در واکنش به یورش نیروهای ارتش نیجریه به منزل شخصی شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه و به شهادت رسیدن تعدادی از شیعیان در این کشور گفت: این حملات و تعدی به رهبر شیعیان در یک کشوری مانند نیجریه و یا عربستان جدای از ماجراهای تروریستی منطقه نظیر داعش و النصره و امثال آن نیست.

 

وی تصریح کرد: تمامی این اتفاقات و دست های پلید در کشورهای مختلف از یک جا منشا دارد و آن مثلث شوم انگلیس، اسرائیل و به ویژه آمریکا می باشد.

 

امام جمعه قزوین با تاکید بر این که تمامی گروه‌های تروریستی در کشورهای مختلف جهان به خصوص کشورهای منطقه از پشتوانه آمریکا و حمایت‌های مالی آنها بهره دارند، عنوان کرد: گر چه هر کدام از این گروه‌ها با یک عنوان از جمله داعش، بوکوحرام، النصره، طالبان و القاعده، تکفیری و حتی منافقین ایرانی که در دامن آنها پناهنده شده‌اند در حال فعالیت هستند اما سر منشاء همه آنها را باید در آمریکا جستجو کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تاکید بر این نکته که مقاومت اسلامی هر روز در حال باثبات تر شدن و رشد است، گفت: شتاب روزافزون گروه‌های مقاومت در سراسر جهان از جمله یمن، عراق، لبنان، فلسطین و سوریه و حتی جنوب عربستان سبب شده تا دشمنان برای مقابله با آن به تکاپو بیافتند.

 

وی ادامه داد: آینده مقاومت روشن است و نمی‌توان با حمله و یورش به شیعیان و انسان‌های آزاده جلوی آن را گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به لزوم واکنش در مقابل هتک حرمت به رهبر شیعیان در نیجریه و به شهادت رساندن انسان های مظلوم و شیعه در این کشور گفت: واکنش‌ها در هر حوزه ای باید به یک گونه باشد؛ در خطبه های و نمازهای جمعه و از سوی اصحاب قلم و تریبون‌دارها باید تلاش شود تا روشنگری و بصیرت‌بخشی لازم اتفاق بیافتد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید در حمایت از مظلوم و برافراشتن پرچم مقاومت در جای جای جهان تلاش شود.

 

امام جمعه قزوین با تاکید بر لزوم واکنش دولت‌های اسلامی در خصوص این هتک حرمت عنوان کرد: باید وزرای امور خارجه در کشورهای اسلامی ضمن یک دیپلماسی قوی به صورت جدی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی ادامه داد: همچنین روسای جمهور و شخصیت‌های برجسته دنیای اسلام باید از سکوت در این مقوله بپرهیزند و ضمن نشان دادن واکنش جدی خواستار مشخص شدن سرنوشت رهبر شیعیان در نیجریه باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) گفت: حضرت رسول خاتم(ص) فرمودند «اگر مسلمانی ندای مظلومیت و دادخواهی کسی را بشنود اما به آن توجه نکند مسلمان نیست»، این نشان‌دهنده آن است که تا چه اندازه در اسلام به مظلومین حتی اگر مسلمان هم نباشند توجه شده است.

 

وی افزود: وقتی چنین حدیثی از پیامبر اکرم(ص) وجود دارد ما نیز باید سکوت را کنار گذاشته و نسبت به مظلومین جهان به ویژه شیعیان واکنش قابل تامل نشان دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: باید مقاومت اسلامی و ارزش‌های اصیل و بنیادی در دین اسلام مورد حمایت قرار بگیرد و در راستای حمایت از مظلومین گام‌های موثری برداشته شود.

 

لازم به ذکر است بامداد روز گذشته ارتش نیجریه اقدام به آتش‌زدن منزل شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه کرده و با تخریب بخش زیادی از خانه، شماری از افراد همراه شیخ را کشته و گفته می شود که شیخ زکزاکی را نیز بازداشت کرده است.

 

در جریان این حمله نیروهای ارتش نیجریه به محل اقامت شیخ زکزاکی، چندین عضو ارشد این جنبش از جمله شیخ محمد توری، دکتر مصطفی سعید، ابراهیم عثمان و جمی گلیما به شهادت رسیده‌اند.

 

همچنین همسر شیخ زکزاکی و علی پسر وی نیز در میان ده‌ها شهید حملاتی هستند که از شب گذشته صورت گرفته و امروز نیز ادامه یافت.

 

شیخ زکزاکی جمعا 4 پسر داشت که سه نفر از آن‌ها سال گذشته در جریان حمله ارتش به راهپیمایی روز قدس شهید شدند و تنها پسر باقی‌مانده وی یعنی علی نیز امروز شهید شده است.

 

در حال حاضر از محل حضور شیخ زکزاکی و وضعیت سلامت او خبری در دست نیست./955/ت302/ج1

ارسال نظرات