۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۳۰۷۵۵۶

برپایی همایش بین‌المللی «اصول بیان در فهم گفتمان قرآنی» در مراکش

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش بین‌المللی «اصول بیان در فهم گفتمان و تفسیر قرآنی»، ۲۵ و ۲۶ آذرماه، در شهر «تطوان» مراکش برگزار خواهد شد.
همايش قراني در مراکش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز مطالعات زبان‌شناسی ابن ابی ربیع السبتی وابسته به انجمن علمای محمدیه مراکش با همکاری گروه پژوهش ادبی و نشانه‌شناختی دانشکده ادبیات شهر «تطوان»، همایش بین‌المللی دو روزه «اصول بیان در فهم گفتمان و تفسیر قرآنی» را برگزار خواهد کرد.

 

این همایش با هدف تدوین ساختاری مبتنی بر علوم صرف و نحو عربی، لغت‌نامه‌ای و بلاغی برای تعیین اصول و قواعدی که فهم و قرائت درستی از قرآن را در پی داشته باشد، برگزار می‌شود.

 

این ساختار همچنین در پی ایجاد گفتمان تفسیری و تأویلی صحیحی از قرآن کریم است.

 

شرکت‌کنندگان در همایش قرآنی مراکش، تلاش خواهند کرد تا به پرسش‌های متعلق به سطح مشارکت علمی جهان عرب در تبیین مفاهیم و معانی قرآن به صورت کلی و اصیل پاسخ دهند.

 

این همایش چهار محور اساسی دارد و «ساماندهی مفاهیم و اصطلاحات بنیادی» و «نقش علوم صرف، نحو، علوم بلاغی، بیانی و اعجازی در فهم گفتمان و تفسیر قرآنی» دو محور نخست این همایش است.

 

محور سوم مربوط به «لغت‌نامه‌های زبانی و مرز تأثیر آنها در فهم و تفسیر قرآن» و چهارمین محور نیز به مرتبط با «علوم مربوط به نص قرآن و تناسب فهم، تفسیر و تأویل در گفتمان قرآنی» خواهد بود./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات