۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۳۰۷۶۶۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

ارائه مشاوره به واقفان آذربایجان‌شرقی مطابق نیازهای روز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: کارشناسان این سازمان برای ارائه مشاوره به واقفان خیراندیش در جهت رفع نیازهای روز جامعه آمادگی کامل دارند.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که امروز نیازمند جهت‌دهی به نیات واقفان خیراندیش در استان هستیم، اظهار داشت: هم اکنون بسیاری از مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی با مشکلات عدیده مالی رو به رو هستند که متأسفانه از موقوفات چندانی برخوردار نیستند.


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران به برکت حوزه های علمیه و مجاهدت روحانیت و حضور در صحنه مردم به پیروزی رسیده است، خاطرنشان کرد: کارشناسان این سازمان برای ارائه مشاوره به واقفان خیراندیش در جهت رفع نیازهای روز جامعه آمادگی کامل دارند.


حجت الاسلام مصائبی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش وقف و رسانه در آخرین روز از هفته وقف خبر داد و گفت: همایش وقف و رسانه روز سه شنبه 24 آذرماه سال جاری ساعت 15:30 در سالن آمفی تئاتر اداره کل محیط زیست استان برگزار می شود.


وی افزود: هدف از این همایش تجلیل از اصحاب رسانه ای است که در طول سال اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را در رسیدن به اهداف خود در راستای عمل به نیت واقفان یاری کرده اند، ضمن این‌که به دنبال تبیین راهکارهای جدید تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با کمک از ظرفیت رسانه‌های استان هستیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به این‌که این همایش برای سومین سال متوالی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این همایش با شعار "وقف، رسانه و چشم انداز فرارو" برگزار می شود که طی آن تعدادی از خبرنگاران و مدیران مسؤول نشریات، پایگاه‎های خبری و سرپرستان خبرگزاری های استان مورد تجلیل قرار می گیرند.


حجت الاسلام مصائبی در ادامه بر لزوم وقف در حوزه پزشکی تاکید کرد و گفت: اختصاص وقف به کمک به بیماران لاعلاج و دانش آموزان و ... را در تبلیغات خود برای جذب حمایت واقفان می گنجانیم، اما چون به خوبی از نیاز استان و تبریز آگاه نیستیم نیاز به هماهنگی بیشتری با ارگان های پزشکی داریم.


وی ادامه داد: در چند ماه اخیر دو منزل مسکونی برای ساخت بیمارستان وقف شده است اما عملیاتی کردن آن زمان زیادی می طلبد، چراکه این افراد منزل خود را برای بعد از فوتشان وقف کرده اند و تازمانی که در قید حیات هستند خود از آن استفاده خواهند کرد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اخیرا مسؤولان بهداشت و درمان شهرستان مراغه اعلام نیاز به زمین وقفی جهت احداث بیمارستان کرده اند، ما نیز با ارائه مشاوره به چند تن از واقفان دو زمین وقفی را به ساخت بیمارستان در این شهر اختصاص دادیم که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد./935/302/ب3

ارسال نظرات