۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۳۰۷۸۳۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

رسالت امروز رسانه‌ها یافتن راهکارهای مناسب در جهت ترویج فرهنگ وقف است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که رسالت امروز رسانه‌ها یافتن راهکارهای مناسب در جهت ترویج فرهنگ وقف و آگاهی‌بخشی به عموم جامعه درباره ابعاد مختلف این سنت حسنه است، گفت: امروز غرب از رسانه‌هایی که علیه اسلام تبلیغ می کنند، حمایت دارد، چرا ما نباید از رسانه‌های مروج فرهنگ تشیع حمایت کنیم.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی عصر امروز در همایش وقف و رسانه اظهار داشت: اگر اصحاب رسانه و خبرنگاران از ارزش معنوی کاری که انجام می دهند، آگاه باشند، در ترویج سنت حسنه وقف پیش‌قدم خواهند بود.


وی ادامه داد: دین مبین اسلام اهمیت بسیاری به مسأله وقف قائل است؛ به طوری که در قرآن کریم بیش از 300 بار در آیات مختلف به این موضوع اشاره شده و 75 بار واژه انفاق و 39 بار واژه محسن به کار رفته است. این سنت حسنه از سوی رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز مورد سفارش قرار گرفته است.


حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که رسانه‌ها در ترویج ست حسنه وقف نقش محوری و اساسی بر عهده دارند، گفت: متأسفانه در جامعه تعریف درستی از وقف وجود ندارد، در قرآن کریم در تعریف وقف آمده است که عین مال باید حبس شود و از منفعت آن در امور خیریه استفاده شود.


وی با بیان این‌که رسالت امروز رسانه‌ها یافتن راهکارهای مناسب در جهت ترویج فرهنگ وقف و آگاهی‌بخشی به عموم جامعه درباره ابعاد مختلف این سنت حسنه است، خاطرنشان کرد: امروز غرب از رسانه‌هایی که علیه اسلام تبلیغ می کنند، حمایت دارد، چرا ما نباید از رسانه‌های مروج فرهنگ تشیع حمایت کنیم.


حجت الاسلام مصائبی با تقدیر از اقدامات ارزشمند رسانه ملی در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی گفت: امروز برخی از خبرنگاران ارزشی قلم و تفکر خود را وقف تبلیغ اسلام و تشیع کرده‌اند، خبرنگارانی که در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جنگ غزه و لبنان، سوریه و عراق قلم‌فرسایی می کنند در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که تعامل
میان سازمان اوقاف و رسانه‌‎های جمعی آثار و برکات ارزشمندی داشته است، تصریح کرد: رسانه‌ها می توانند آحاد جامعه را با احکام و ضرورت‌های وقف آشنا کنند تا شاهد احیای این سنت حسنه باشیم.


وی با بیان این‌که احیای و رفع تصرف موقوفات بدون فرهنگ‌‎سازی از سوی رسانه‌ها و مطالبه عمومی امکان‌پذیر نخواهد بود، افزود: هدف از برگزاری این همایش آن است به دنبال تبیین راهکارهای جدید تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با کمک از ظرفیت رسانه‌های استان هستیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به این‌که این همایش برای سومین سال متوالی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این همایش امروز با شعار «وقف، رسانه و چشم انداز فرارو» برگزار می شود که انتظار داریم آغازی بر تعامل حداکثری سازمان اوقاف و نشریات محلی و رسانه های استان باشد./935/202/ب2

ارسال نظرات