۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۳۰۸۵۰۴
در نخستین روز ثبت نام؛

6 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی نام‌نویسی کردند

خبرگزاری رسا ـ در نخستین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، شش نفر در استان خراسان شمالی برای شرکت در این انتخابات، نام نویسی کردند.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، ثبت نام داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز، شنبه، بیست و هشتم آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی نیز آغاز شد و متقاضیان با حضور در ستاد انتخابات در مرکز استان و فرمانداری شهرستان های شیروان و اسفراین نسبت به ثبت نام در انتخابات اقدام کردند.

 

تا پایان وقت اداری امروز، در مجموع شش نفر در استان خراسان شمالی برای شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی داوطلب شدند که تمامی آنها برای رقابت در حوزه انتخابیه شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم ثبت نام کردند.

 

عباس مظفر، نماینده مردم شهرستان بجنورد در دوره اول مجلس شورای اسلامی، رمضان وحیدی، نماینده مردم بجنورد در دوره ششم مجلس، علی قربانی، مدیرکل سابق دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی، علی علی اکبری، فرماندار پیشین شهرستان راز و جرگلان، سیدمحمد لنگری، مدیرکل اسبق آموزش و پرورش خراسان شمالی و امین کریمی شش نفری هستند که در نخستین روز ثبت نام کاندیدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم نام نویسی کردند.

 

در فرمانداری شهرستان های اسفراین و شیروان در نخستین روز ثبت نام داوطلبان، ثبت نام هیچ فردی انجام نشد هر چند که امروز در حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین دو نفر و در شیروان نیز یک نفر برای ثبت نام به فرمانداری این شهرستان ها مراجعه کردند اما به علت ناقص بودن مدارک ثبت نام انجام نشده است.

 

بر اساس اعلام وزارت کشور، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز شنبه، بیست و هشتم آذرماه تا جمعه چهارم دی ماه به مدت یک هفته در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری های تابعه این استان ادامه دارد.

 

ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز از روز پنج شنبه، بیست و ششم آذرماه آغاز شده و در حوزه انتخابیه خراسان شمالی تاکنون تنها آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده فعلی مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برای نامزدی در انتخابات پنجمین دوره این مجلس نام نویسی کرده است.

 

پس از پایان ثبت نام داوطلبان و طی شدن روند بررسی صلاحیت آنان، در تاریخ 27 بهمن ماه اسامی قطعی نامزدهای تأیید شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور به مراکز حوزه های انتخابیه اعلام خواهد شد و یک روز بعد این اسامی از سوی فرمانداران حوزه های انتخابیه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود.

 

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشترکا با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد.

 

خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری دارای یک نماینده است که در سه دوره اخیر آیت الله مهمان نواز عهده دار این سمت بوده است./9314/202/ب1

ارسال نظرات