۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۳۰۸۶۴۱

تقدیر آیت الله علوی گرگانی از اجرای طرح امامت و عمارت در قم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی از اجرای طرح امامت و عمارت در پردیسان قم تقدیر کرد و با کارآمدن خواندن این طرح، گفت: مسجد باید محور امور مادی و معنوی مردم باشد.
ديدار محسن رضايي با آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی، پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین قوامی، امام جمعه پردیسان با تقدیر از فعالیت‌های دفتر امام جمعه این شهر، اظهار داشت: یکی از اصول مسلم که در اسلام روی آن بسیار تأکید شده، نظم در امور است و حضرت علی(ع) بعد از وصیت به تقوا به نظم در امور وصیت می‌کند.

 

وی با بیان این که نظم داشتن سبب ادا کردن حق همه چیز می‌شود، افزود: تأکید فلاسفه بر نظم به همین خاطر است که حق هر چیز را بشود ادا کرد و علت این که تا این حد نظم در نزد شارع مطلوب است این است که بنای شارع بر دادن حق هر صاحب حقی است و این جز با نظم امکان ندارد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که سلمان فارسی در جواب کسی که از چگونگی رسیدن او به این مقام سؤال کرد به نظم در امور اشاره کرد، گفت: اگر انسان بتواند هر چیز را در جای خود قرار دهد و در زندگی نظم داشته باشد به مقامات بالا خواهد رسید.

 

وی طرح امامت و عمارت که در پردیسان اجرا می‌شود را بسیار مناسب و کارآمد دانست و خاطرنشان کرد: باید در جامعه تشکیلات منظمی وجود داشته باشد و در هفته و ماه جلساتی داشته باشیم و به صورت مننظم و هماهنگ برای رفع نیازهای مردم تلاش کنیم و این آیه قرآن که می‌گوید «یستمعون القول و یتبعون احسنه» به همین شورا اشاره دارد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه  با بیان این که مسجد دار العباده است، ابراز داشت: مسجد باید محور امور مادی و معنوی مردم باشد ولی نباید کاری کرد که شأن مسجد حفظ نشود؛ طوری باید رفتار کرد که در کنار مسجد و وابسته به مسجد به رتق و فتق امور بپردازیم.

 

وی در ادامه افزود: اگر بنا است که طرح امامت و عمارت توسعه پیدا کند نیاز به بودجه و پشتوانه مادی دارد و نباید دست پیش مردم دراز کرد زیرا سبب فرار مردم از مسجد می‌شود و در زمان معصومین(ع) هم این گونه نبوده که برای مخارج مسجد و حتی برای رفع نیاز یک فقیر کیسه دست بگیرند و در صف‌ها بچرخانند.


حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: باید مسؤولان بنشینند و یک اعتبار برای ساخت مصلای در نظر بگیرند و بهترین کار این است که بخشی از بودجه وزارت ارشاد را برای این منظور قرار دهند تا سبب فرار مردم از مسجد نشود./843/پ202/ج

ارسال نظرات