۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۳۰۸۷۹۵
رییس مرکز تبلیغ مجمع تقریب مذاهب اسلامی مطرح کرد؛

کوتاهی دولت اعتدال در دفاع از مظلوم/ گسترش فرهنگ اهل بیت در نیجریه مدیون شیخ زکزاکی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام احمدی شاهرختی در تبیین ویژگی های شخصیتی شیخ ابراهیم زکزاکی در تبلیغ معارف اهل بیت(ع) و بصیرت بخشی جامعه نیجریه گفت: شیخ زکزاکی قبل از انقلاب در ملاقاتی که با حضرت امام در پاریس داشت و بعد از انقلاب هم که به ایران آمد مجذوب شخصیت امام شد و شیعه شد و از همان روز فعالیت های خود را در راه ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) آغاز کرد و توانست با شیوه ای مسالمت آمیز ده ها میلیون شیعه را پای کار بیاورد.
حجت الاسلام ابوالحسن احمدي شاهرختي، مبلغ ديني خارج از کشور

حجت‏ الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی، رییس مرکز تبلیغ و آموزش‏های مجمع تقریب مذاهب اسلامی، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حوادث اخیر در نیجریه و کشتار بی رحمانه بیش از هزار نفر از شیعیان، اظهار داشت: این جای تأسف بسیار دارد که مجامع جهانی در چنین سکوت مرگباری به سر می برند و به یک معنا انسان ها را طبقه بندی می کنند؛ شما ببینید حادثه ای تروریستی در پاریس اتفاق می افتد صدای همه بلند می شود؛ اما وقتی مسلمانان مظلوم سوریه و عراق و یمن و الان نیجریه به خاک و خون کشیده می شوند صدایی از آنها در نمی آید.

 

وی در تشریح ابعاد حوادث نیجریه ادامه داد: قضیه اخیر با حمله ارتش نیجریه به حسنیه بقیت الله و دارالرحمة و بعد از آن به خانه شیخ بزرگوار ابراهیم یعقوب زکزاکی همراه بود که در جریان آن بیش از هزار نفر از مردم شیعه را کشته و رهبر 10 میلیون نفر از شیعیان را با آن وضع اسفناک که انسان حتی توان دیدن عکس های آن را ندارد شکنجه می کنند؛ اما نکته مهم در کنار این مظلومیت، سکوت مجامع جهانی بود و مشخص شد غرب، حقوق بشر را با حقوق طرفداران استکبار به یک معنا می داند.

 

حجت‏ الاسلام احمدی شاهرختی ادامه داد: مشخص نیست چرا جنبش های اسلامی در سرتاسر جهان هم دراین موضوع سکوت کرده اند و با عرض تأسف در کشور خودمان هم شاهد سکوت مسؤولان و حتی دولتی ها بودیم که این جای نگرانی دارد که چرا دولت، وظیفه اصلی خود را در حمایت از مظلوم انجام نمی دهد.

 

شیخ زکزاکی عاشق امام بود

وی در ادامه در تبیین شخصیت ویژه شیخ ابراهیم زکزاکی در تبلیغ معارف اهل بیت(ع) عنوان کرد: شیخ زکزاکی قبل از انقلاب در ملاقاتی که با حضرت امام در پاریس داشت و بعد از انقلاب هم که به ایران آمد مجذوب شخصیت امام شد و شیعه شد و از همان روز فعالیت های خود را در راه ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) آغاز کرد و توانست با شیوه ای مسالمت آمیز ده‌ها میلیون شیعه را پای کار بیاورد.

 

رییس مرکز تبلیغ مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به موفقیت عجیب شیخ زکزاکی در تبلیغ اسلام ناب خاطرنشان کرد: این جای سؤل است که چطور می شود یک انسان در چنین منطقه ای این طور مورد توجه قرار می گیرد؟ و می تواند در ترویج اسلام ناب محمدی و فرهنگ اهل بیت(ع) به این توفیقات دست پیدا کند؛ آیا وضعیت جغرافیایی آن منطقه مناسب بوده است؟ آیا افکار آن مردم برای پذیرش سخن اهل بیت(ع) آماده بوده است؟ و یا به واقع شیوه تبلیغی این شیخ طور ویژه ای بوده؟ که همه اینها نیاز به تحقیق دارد و باید مطالعه شود.

 

کوتاهی در شناخت شیخ زکزاکی و شیوه های تبلیغی او

وی در ادامه با بیان این که در شناخت این چنین انسان ها و شیوه های آنها کوتاهی کرده ایم، بیان داشت: این جای تأسف دارد که خیلی از طلبه های ما هنوز نام شیخ زکزاکی را نشنیده اند؛ چرا که خیلی مهم است نیجریه یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان با 170 میلیون نفر انسان و یکی از هشت کشور اول جهان در نفت است و در یک منطقه فوق العاده استراتژیک واقع شده است؛ اما این شیخ توانست در این منطقه 10 میلیون شیعه پرورش دهد و از همین رو فراری های داعش هم اطراف نیجریه را گرفته بودند تا بتواندد نور اسلام را در آنجا خاموش کنند.

 

 

حجت‏ الاسلام احمدی شاهرختی در پایان عنوان کرد: ما باید از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را بکنیم و این یاران صدیق امام راحل را بشناسیم و دست در دست هم قرار دهیم و برای جلوگیری از ادامه پیدا کردن این جنایات فعالیت های نظامی و اقتصادی و فرهنگی لازم را انجام دهیم؛ چقدر خوب می شد اگر حزب الله دیگری در نیجریه هم راه اندازی می شد و حرکتی هم که با عنوان «من زکزاکی هستم » در شبکه های مجازی راه اندازی شده کار خوبی است و باید از هرکاری برای صدور انقلابمان با سراسر دنیا استفاده کنیم./1330/ت 302/س

 

ارسال نظرات