۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۳۰۹۵۰۰
برادر شیخ نمر:

اعدام شیخ نمر ظالمانه بود

خبرگزاری رسا ـ برادر شیخ النمر، در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اعدام این عالم از سوی عربستان را اقدامی ظالمانه و پیش‌بینی نشده توصیف کرد.
شيخ نمر باقر النمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد النمر، برادر شیخ نمر باقر النمر در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر النمر، اقدامی ظالمانه و پیش‌بینی نشده بود و  اتهامات مطرح شده علیه شیخ النمر، دلیلی بر صدور حکم اعدام وی نمی‌شود.

 

وی افزود: هیچ دلیل قاطعانه‌ای از سوی دولت عربستان که ثابت کند شیخ النمر اقدام به هرج و مرج و آشوب کرده و یا مرتکب اقدامات غیرقانونی به‌ویژه حمل سلاح و فعالیت‌های تروریستی شده است، وجود ندارد.

 

محمد النمر اظهار کرد: عربستان حکم اعدام شیخ نمر را بدون درنظر گرفتن احساسات شهروندان و مصلحت سیاسی کشور اجرا کرد؛ این در حالی است که ما اجرای حکم اعدام را پیش‌بینی نمی‌کردیم و امیدوار بودیم این پرونده به روش سیاسی و نه امنیتی حل و فصل شود.

 

وی اضافه کرد: اتهام شیخ نمر به حمل سلاح و اقدامات تروریستی، اتهامی کاملا باطل و به‌دور از واقعیت بود، زیرا من در تمامی جلسات دادگاه حضور داشتم و تمام اتهاماتی که به شیخ وارد می‌شد، نادرست و باطل بود.

 

محمد النمر بیان کرد: برادرم در اظهارات و سخنرانی‌های خود تنها خواهان اعطای حقوق طبیعی و آزادی بیان به شهروندان بود، در صورتی که مجازات این مطالبات اعدام نیست و همچنین، فیلم‌ها و سخنرانی‌های شیخ نمر باقر النمر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی وجود دارد که صحت این امر را ثابت می‌کند و هیچگونه اظهاراتی از شیخ که به اقدامات تروریستی دعوت کند، وجود ندارد.

 

وی افزود: برخلاف آنچه تبلیغ می‌شود، شیخ نمر مخالف تروریسم و به‌دست گرفتن سلاح از سوی مردم بود و قرار دادن نام وی در میان کسانی که دست آنها به ریختن خون دیگران آغشته شده است، تعجب و شگفتنی ما را برانگیخت.

 

محمد النمر در ادامه به پیامدهای این اعدام اشاره و عنوان کرد: شکی نیست شیخ نمر در میان مردم عربستان و خارج از این کشور، جایگاه والایی دارد و هنگامی که خبر اعدام وی به گوش مردم در استان «قطیف» رسید، حزن و اندوه بر این منطقه حاکم و مراسم عزاداری برگزار شد.

 

محمد النمر گفت: شیخ نمر در خارج از عربستان نیز جایگاه بسیار والا و ویژه‌ای دارد، زیرا وی یک عالم دینی بود که توانست در حوزه علمیه به درجه اجتهاد برسد.

 

وی در پایان تصریح کرد: ما امیدوار بودیم حکومت عربستان برای احترام به احساسات شهروندان و نیز مصلحت سیاسی کشور از اجرای این حکم صرف‌نظر کند. البته ما حمله به سفارت عربستان در تهران را نیز محکوم می‌کنیم و به این حکم ناعادلانه با روش‌های صلح‌آمیز اعتراض خواهیم کرد./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات