۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۳۰۹۵۷۰
در چهارمین نشست کتابخوان صورت گرفت؛

معرفی کتاب «انسان 250 ساله» اثر رهبر معظم انقلاب

خبرگزاری رسا ـ چهارمین نشست کتابخوان از سیصدمین نشست کتابخوان کشور، جهت به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده همراه با معرفی کتاب انسان 250 ساله اثر رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
 کتاب انسان 250 ساله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین نشست کتاب خوان از سیصدمین نشست کتابخوان جهت باز خوانی کتب مطالعه شده توسط کتاب داران استان قم، در سالن کنفرانس کتابخانه آیت الله خامنه ای برگزار شد.

 

در این نشست مهدی محمدی، از استادان دانشگاه و رقیه زارعی، نیره جعفری فر، ندا کلهرنژاد، مرضیه نفری، فاطمه صادقی، فاطمه شجاع، نیره خداداد شهری، سید کاظم موسوی از کتاب داران استان قم، به ترتیب به معرفی کتاب های «گذری و نظری بر کتاب داری و اطلاع رسانی در ایران»، اثر رحمت الله فتاحی، «پنجشنبه فیروزه ای»، نوشته سارا عرفانی، «پروتکل های مبادله اطلاعات در کتابخانه های دیجیتالی» به نویسندگی یعقوب نوروزی، «نامیرا»، اثر صادق کرمیار، «شاید عشق باشد، شاید عادت»، به قلم مرضیه نفری، «دختر شینا»، بهناز ضرابی زاده، «انسان 250 ساله»، نوشته رهبر معظم انقلاب، «هنر شفاف اندیشیدن» به ترجمه عادل فردوسی پور و «جنگ دوست داشتنی» اثر سعید تاجیک، پرداختند.

 

در این مراسم فاطمه شجاع، در معرفی کتاب انسان دویست و پنجاه ساله که نوشته رهبر معظم انقالب است، اظهار داشت: در این کتاب بیان شده که زندگی ائمه از هم جدا نیستند و آن ها کار یکدیگر را کامل کرده اند و در مورد بعد سیاسی ومبارزاتی ائمه در این کتاب مطالب قابل توجهی بیان شده است.

 

وی ادامه داد: این کتاب دارای  17 فصل است و برگرفته از سخنرانی ها و متون دست نویس ایشان است و به ویژه در ارتباط با امام زمان(عج) و تبلیغات غلط در ذهن مردم که دنیا باید پر از ظلم و جور باشد تا ایشان ظهور کنند در رد این جواب آن را استنباطی غلط می پندارد و این اثر کتابی علمی است و مخاطب آن عام است و پژوهش کلی است و زندگی پنهان سیاسی ائمه را پوشش می دهد و مشابه این کتاب کم هست.

 

در ادامه این نشست، نیره خداداد شهری، کتابدار آستانه حضرت معصومه(س) با اشاره به کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» در معرفی این کتاب گفت: یکی از صفات ما مهربانی است و به ویژه پدر و مادر ها، اما همه ما از آموزش ادبیات به آنها غافل هستیم و معتقدیم خیلی از آنها به صورت طبیعی آموخته می شود در حالی که اگر آموزشی به صورت مستقیم ببیند، مقوله های ذهن او از قسمت نا خود آکاه به قسمت خود آگاه قسمت انتقال پیدا میکند و بر کنترل عملکرد شخص تأثیر بسزایی دارد.

 

وی ادامه داد: در این کتاب نویسنده هنر اندیشیدن را آموزش می دهد که با ترکیب با  مهارت ها اولیه کامل می شود و این کتاب همراه با مقدمه ای از عادل فردوسی پور است و در این کتاب ثابت می شود، منشأ خطاهای زندگی ما خطای در اندیشه ما است.

 

سیدمحمد کاظم موسوی مسؤول کتابخانه های عمومی شهرستان کهک در ادامه این نشست به معرفی کتاب «جنگ دوست داشتنی» نوشته سعید تاجیک پرداخت و ابراز داشت: این کتاب حاصل کارنامه نویسنده است و حاوی خاطرات طنز آمیز و شوخ است و تلفیقی از طنز موقعیت و طنز اجتماعی است و با مروز اتفاقات گذشته و با الهام از ذهن خود کار کرده است و به غیر از این کتاب، اثری دیگری به نام «آخرین گلوله ها» هم دارد.

 

وی ادامه داد: یکی از ویژگی این کتاب صداقت نویسنده و بیان دلهره و شوخی ها بدون پرده بیان است و از بیان تصاویر هولناک ابایی ندارد و به صورت فصلی و در 30 قسمت است؛ این کتاب بیان خاطرات دوران کودکی و نوجوانی و دوران جبهه نویسنده است و هرچند تکرارهایی دارد ولی همین کار طنز مطالب را بالا می برد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم؛ حجت الاسلام امیرعطاءالله جباری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی از این کتابداران تقدیر به عمل آورد./1330/پ202/س

ارسال نظرات