۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۳۰۹۵۸۷
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد؛

فعالیت 21 مدرسه علمیه خواهران در مازندران/ تحصیل بیش از 3 هزار طلبه خواهر

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از فعالیت 21 مدرسه علمیه خواهران در مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار طلبه خواهر در سطوح دو و سه مشغول تحصیل هستند.
حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در دیدار امام جمعه بهشهر با اشاره به فعالیت 480 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور، گفت: در حال حاضر مدارس علمیه خواهران تا سطح چهار در حال تربیت طلاب هستند.

 

وی در ادامه سخنان خود از فعالیت 21 مدرسه علمیه خواهران در مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار طلبه خواهر در سطوح دو و سه مشغول تحصیل هستند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که هم اکنون رشته های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و کلام اسلامی در مدارس علمیه خواهران استان فعال است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم سطح چهار را در مرکز استان دایر کنیم.

 

وی، حوزه های علمیه را از جمله مراکز مهم و تأثیر گذار در فرهنگ جامعه دانست و گفت: با توجه به این که بانوان، معمار رفتار اجتماعی جامعه هستند؛ به همین دلیل وجود خواهران طلبه به یقین در تعالی فرهنگ به خصوص فرهنگ دینی نظام تأثیر گذار خواهد بود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، رساندن پیام دینی به جوامع را تکلیف ذاتی حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل این مرکز مهم و اثرگذار دینی بر خود وظیفه می داند که جهت ساماندهی و نهادینه سازی فرهنگ دینی و گسترش آن در همه ابعاد زندگی تلاش کند.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که حوزه های علمیه علم دار فرهنگ دینی و ترویج آموزه های وحیانی هستند، تصریح کرد: این امر از تکالیف ذاتی آنها است و برای همین امر تربیت می شوند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که حوزه های علمیه علم دار فرهنگ دینی و ترویج آموزه های وحیانی هستند، تصریح کرد: این امر از تکالیف ذاتی آنها است و برای همین امر تربیت می شوند.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که حوزه های علمیه خواهران در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند، گفت: باید از این فرصت و بستری که به برکت انقلاب و خون شهدا و اشاره امام راحل و حمایت‌های مقام معظم رهبری فراهم شده به خوبی استفاده کنیم. 

 

وی افزود: با توسعه و تقویت حوزه های علمیه در بستر انقلاب اسلامی، شاهد گشایش حوزه اخلاق و اعتقادات در مقابل تهاجم های متلاطم و آلوده دشمنان در جامعه جهانی خواهیم بود.  

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه همان رسالت نبوی است، ادامه داد: طلاب باید مشعل هدایت جامعه و عالم عامل باشند و حوزه به دنبال تربیت مربیانی است که می خواهند طبیب نفوس دیگران و پرچم دار معارف الهی باشند.  

 

وی با بیان این که بی توقع ترین و با انگیزه ترین مردم نسبت به نظام حوزویان هستند، بیان داشت: حوزه و روحانیت در تاریخ همواره با از خودگذشتگی در برابر هر گونه انحراف ایستادند و از مبانی دینی دفاع کردند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از مدرسه علمیه خواهران قدسیه بهشهر به عنوان یکی از مدارس علمیه قدیمی این شهرستان یاد کرد و گفت: امیدواریم با تلاش هایی که در حال انجام است به زودی شاهد راه اندازی سطح سه در این مدرسه علمیه باشیم.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که این مدرسه علمیه دارای 283 طلبه است که 137 نفر آنها مشغول به تحصیل هستند، بیان داشت: بقیه طلاب این مدرسه علمیه تاکنون فارغ التحصیل شدند.

 

وی با بیان این که متأسفانه مدارس علمیه ما در سطح شهرستان ها بر اساس شاخص های استاندارد شورای عالی حوزه فاصله دارد، بیان داشت: باید از همه ظرفیت ها در جهت رونق و توسعه مدارس علمیه شهرستان ها بهره گیریم./1317/202/ب1

ارسال نظرات