۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۳۰۹۶۵۲
معاون ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد؛

صدور موافقت اصولی و مجوز فعالیت 16 مدرسه علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات و امور حوزه‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از صدور موافقت اصولی و مجوز موقت 16 مدرسه علمیه خواهران جدید در شهرهای مختلف کشور خبر داد.
حجت الاسلام رسول ابراهيميان معاون ارتباطات حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان گفت: این مدارس در استان‌های البرز، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری، بوشهر، مازنداران، یزد، تهران، قم و خوزستان، راه‌اندازی می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه این مجوزها از سوی شورای گسترش حوزه‌های علمیه کشور صادر شده است، افزود: در جلساتی که چندی پیش از سوی این شورا تشکیل شد با اعطای موافقت اصولی و مجوز موقت مدارس علمیه به مدت دو سال موافقت شد.

 

حجت‌الاسلام ابراهمیان گفت: در جلسه 27 مهرماه شورای گسترش حوزه‌های علمیه با اعطای موافقت اصولی تأسیس به مدارس علمیه خواهران در شهر کرج(منطقه عظیمیه) با تقاضای حجت‌الاسلام و المسلمین صادق رزاقی، شهر ارومیه استان آذربایجان غربی با تقاضای حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، شهر دوست محمد در استان سیستان و بلوچستان با تقاضای حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم گزمه، کمال شهر در استان البرز با تقاضای حجت‌الاسلام و المسلمین حسین خالق پرست نیکال و شهر زاهدان در استان سیستان و بلوچستان با تقاضای آیت‌الله عباس علی سلیمانی موافقت شد.

 

وی ادامه داد: در جلسه دوم آذرماه این شورا، مجوز فعلیت دو ساله مدرسه ام المومنین خدیجه کبری(س) شهرستان «دوست محمد» استان سیستان و بلوچستان با تقاضای حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم گزمه و مدرسه حضرت فاطمه معصومه (س) شهر «قلعه خواجه» استان خوزستان با تقاضای حجت‌الاسلام و المسلمین احمدرضا مراد میرحاجتی صادر شد.

 

معاون ارتباطات و امور حوزه‌های حوزه‌های علمیه خواهران افزود: در این جلسه، موافقت اصولی تاسیس مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهر بوشهر با تقاضای آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، مدرسه علمیه فاطمیه شهر گلوگاه استان مازندران با تقاضای حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر الهی، مدرسه علمیه شهر یزد به درخواست حجت‌الاسلام و المسلمین غلام حسین رجبی، مدرسه علمیه سیدالشهدا(ع) استان یزد با تقاضای جامعه تعلیمات اسلامی، مدرسه علمیه شهر خیرآباد استان تهران با تقاضای حجت‌الاسلام و المسلمین جواد طاهری، مدرسه علمیه شهر مقدس قم با تقاضای حجت السلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی و مدرسه علمیه شهر بازفت استان چهارمحال و بختیاری با تقاضای حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین طباطبایی صادر شد.

 

وی با اشاره به تشکیل جلسه شورای گسترش حوزه‌های علمیه در 30 آذرماه اضافه کرد: در این جلسه موافقت اصولی تاسیس موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران در شهر قم با تقاضای حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی، در شهر تهران با تقاضای حجت الاسلام و المسلمین صفایی و در شهر قم با تقاضای حجت‌الاسلام و المسلمین آشتیانی صادر شد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمیان اضافه کرد: در این جلسه مجوز موقت دو ساله مدرسه علمیه خواهران ام البنین(س) کمال‌شهر کرج با تقاضای حجت‌الاسلام و المسلمین حسین خالق پرست نیکال و مدرسه علمیه انسیه حورا(س) خیرآباد شهر ورامین با تقاضای حجت‌الاسلام و المسلمین طاهری صادر شد./918/د102/س

 

منبع: روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

ارسال نظرات