۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۳۱۰۱۳۷
استاد حوزه علمیه قم:

بندگی خدا اساس حکومت مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بندگی خدا اساس حکومت مهدوی است، گفت: تمامی پیامبران برای این مبعوث شده‌اند که انسان را به بندگی خدا دعوت کنند و اوج این بندگی در عصر ظهور محقق خواهد شد.
مهدويت مهدويت فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم حقانی ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه هدف بعثت انبیاء و تشکیل حکومت جهانی اشاعه فرهنگ و سبک زندگی دینی است، گفت: آنچه می‌تواند زمینه‌های عدالت و امنیت را در جامعه جهانی فراهم کند سبک زندگی دینی است زیرا این سبک زندگی برخلاف سبک زندگی غربی که بر منفعت افراد و کسب سود استوار بوده بر بندگی خداوند استوار است.

 

وی افزود: حکومت و سبک زندگی که بنیان آن بندگی خداوند باشد در آن خدمت به انسان ها، مهرورزی و ساده زیستی محور است و زمانی که چنین تفکری بر زندگی مردم حاکم باشد جایی برای جنگ و تضاد منافع وجود ندارد که بخواهد انسان‌های زیادی به خاطر دست یابی به آن منابع کشته شوند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بندگی خداوند در عصر ظهور به اوج خود می‌رسد و در این عصر است که مردم به معنای واقعی کلمه بندگی خداوند را درک خواهند کرد.

 

خانم حقانی با اشاره به اینکه مردم در تمامی اعصار تاریخ به دنبال حکومتی بوده‌اند که در آن امنیت و عدالت به صورت همگانی و جهان شمول برای در همه دسترس باشد، افزود: راه شیطان راهی است که هیچ گاه در آن انسان‌ها به وحدت نمی‌رسند زیرا هر کسی بر طبل خودگرایی و خودخواهی می‌کوبد در حالی که در حکومت الهی همه انسان‌ها برای یک هدف مشترک یعنی رضایت خداوند تلاش می کنند.


وی با تأکید بر اینکه اساس حکومت مهدوی بندگی خداوند است، گفت: بر همین اساس آنچه می‌تواند بسترهای این حکومت راهم محقق کند بندگی خداوند است پس هرچه بیشتر خدا را بندگی کنیم ظهور نزدیکتر می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تعیین وقت برای ظهور کار باطلی است و هر کس که این کار را انجام می‌دهد از دشمنان اصلی امام زمان(عج) بوده و قصد گمراهی مردم و سو استفاده شخصی را دارد.

 

خانم حقانی با بیان اینکه نشانه‌های ظهور به دو دسته نشانه‌های حتمی و غیر حتمی تقسیم می شوند، یادآور شد: یکی از نشانه‌های حتمی ظهور خروج سفیانی است که در منابع شیعه و اهل سنت به آن اشاره شده و گفته شده که سفیانی از نسل ابوسفیان است که با ظاهر مردی دین گرا مردم را فریفته و به اسم دین عده زیادی را دور خود جمع کرده و بسیاری از مردم و کسانی که با او مخالف هستند را کشته و در زمان ظهور خروج کرده و عده زیادی از مردم عراق را کشته و در منطقه (خسف بیدا) که میان مکه و مدینه است به اذن خداوند با لشکریانش در زمین فرو رفته و نابود می‌شود و در منابع دینی بیان شده که از زمان خروج تا نابودی او بیش از 15 ماه بیشتر طول نمی کشد./968/پ202/ف

ارسال نظرات