۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۳۱۰۲۴۳

تأکید آیت الله سیستانی بر استفاده از علمای سنی تأثیرگذار در شبکه‎های ماهواره‎ای

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه ولایت از تأکید حضرت آیت الله سیستانی بر استفاده از علمای سنی تأثیرگذار عراقی در شبکه‎های ماهواره‎ای خبر داد.
آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی مدیر شبکه ولایت، امشب در دیدار با حجت الاسلام اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء عراق که در دفتر شبکه ولایت برگزار شد، گفت: پاسخگویی به شبهات از سوی این شبکه سبب عصبانیت شدید وهابی ها شده است. البته ما به دنبال شیعه کردن اهل تسنن و وهابی ها نیستیم اما در این مدت جمع کثیری از مردم به تشیع گراییدند.

 

وی اهانت به مقدسات اهل تسنن را خط قرمز توصیف کرد و افزود: اهانت به مقدسات اهل سنت یک گناه نابخشودنی است و در این 6 سال که از عمر شبکه می گذرد هیچگاه اجازه توهین کارشناسان به اهل تسنن را نداده ایم.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به تشکر علمای اهل سنت از شبکه ولایت، تصریح کرد: اگر مخاطبی اقدام به گفتن سخنان توهین آمیز کند، نیز تماس وی بلافاصله قطع خواهد شد. برنامه علما و ائمه جمعه اهل تسنن به صورت زنده از این شبکه پخش می شود.

 

مدیر شبکه ولایت ادامه داد: اول شعبان امسال به عراق سفر کرده و در خدمت حضرت آیت الله سیستانی بودیم. ایشان از شبکه ولایت تمجید کرده و منطق اعتدال آن را قابل تقدیر خواند.

 

وی خاطر نشان ساخت: حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد که برنامه های شبکه ولایت را پیگیری کرده و تأکید داشت که از علمای سنی تاثیرگذار عراقی در شبکه های ماهواره ای به ویژه ولایت استفاده شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: داعش در حال تکرار کارهای ابن تیمیه است. جمعی از علمای مصر نسبت به اظهارات ابن تیمیه به شدت ابراز شگفتی کرده و گفتند اگر این مسائل به گوش مردم مصر برسد همه آنان علیه داعش موضع گیری خواهند کرد.

 

حجت الاسلام کعبی نیز از عملکرد شبکه های تندرو به شدت انتقاد کرد و گفت: شبکه های وهابی مثل وصال از سوی انگلستان حمایت می شوند و دستگاه اطلاعات انگلیس درصدد گسترش فتنه مذهبی است.

 

وی ادامه داد که شبکه ولایت در برابر شبکه های وهابی و شیعه تندرو قرار دارد./980/ب202/د

ارسال نظرات