۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۳۱۰۵۴۷
آیت الله طبرسی:

حذف ربا در معاملات بانکی نیازمند نهادینه کردن احکام فقهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، حذف ربا در معاملات را نیازمند نهادینه کردن احکام فقهی در بازار دانست و گفت: متأسفانه مبانی دینی همچنان در حاشیه معاملات تجاری و بازار کشور قرار دارد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار رییس و کارکنان شعب بانک انصار استان، گفت: بانک انصار  بانکی مقبول در بین مردم است که با تشکیل شورای فقهی در بانک و چاپ کتاب های مناسب جایگاه خوبی در جامعه و دربین مردم بدست آورد و به همین دلیل نیاز است.

 

وی با بیان این که ما انقلاب کردیم که ناخالصی ها را کنار بزنیم اما نتوانستیم ادارات و بانک‌ها را در مسیر صحیح قرار دهیم، افزود: اما خوشبختانه بانک انصار با انگیزه اقتصاد دینی و مذهبی حرکت های ارزشمندی را در عرصه بانکداری اسلامی انجام داده است.

 

امام جمعه ساری بر ضرورت رعایت موازین شرعی در عرصه بانکداری کشور تأکید کرد و گفت: در یک جامعه اسلامی همه امور باید بر محور ارزش های دینی استوار باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از وجود ربا در برخی معاملات تجاری، این مسأله را مغایر با احکام اسلامی دانست و تصریح کرد: در نظام اسلامی نباید شاهد ربا خواری در جامعه باشیم.

 

آیت‌الله طبرسی، حذف ربا در معاملات را نیازمند نهادینه کردن احکام فقهی در بازار دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه مبانی دینی همچنان در حاشیه معاملات تجاری و بازار کشور قرار دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این‌که در یک حکومت اسلامی باید همه رفتار و کردار ما مطابق با شریعت اسلامی باشد، گفت: اگر مسیری غیر از این را انتخاب کنیم در نزد خداوند متعال از هیچ محبوبیتی برخوردار نخواهیم بود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که در قرآن به هیچ گناهی بالاتر از ربا وجود داشته باشد اشاره نشده است، گفت: ربا جنگ با خدا است و به همین دلیل باید در سیستم بانکی ما به طور کامل حذف شود.

 

وی با تأکید براین که  باید از برخی سودجویی، حق و ناحق‌کردن و برخی زد و بندهای غیرمعمول در بانک های جلوگیری شود، ادامه داد: بانک مهر که مدیران آن نیروهای بسیجی و اهل دین هستند باید همه تلاش خود را در جهت خدمت به مردم به کار کیرد.

 

آیت الله طبرسی رعایت عدالت در بانک‌ها را ضروری دانست همچنین بر ضرورت وجود بانک اسلامی در بین کشورهای مسلمان تأکید کرد و گفت: با توجه به وجود منابع بزرگ انرژی در کشورهای اسلامی ضرورت وجود بانک اسلامی ضروری است.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود همکاری بانک ها در اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی در کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: عملیاتی کردن این سیاست ها به یقین بستری برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که سیاست های اقتصاد مقاومتی، کشورمان را در برابر هرگونه تهدید و تحریم اقتصادی دشمن واکسینه می کند، تصریح کرد: مسؤولان برخورد شعاری با سیاست های اقتصادی مقاومتی به شدت پرهیز کنند و از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور عملیاتی شدن آن بهره گیرند.

 

وی با اشاره به این که بحث اقتصاد مقاومتی در شرایط امروز جامعه که با تحریم های دشمنان مواجه هستیم بسیار حائز اهمیت و حساس است، گفت: بانک های کشور به ویژه بانک ملی در این خصوص می تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که نباید مسأله اقتصاد مقاومتی در حد شعار و سخنرانی باقی بماند، افزود: امروز در کشور نیازمند یک عزم جدی نسبت به اجرایی کردن سیاست های مقام معظم رهبری در این بخش هستیم. 

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تحقق اقتصاد مقاومتی تنها راه حفظ استقلال و جلوگیری از وابستگی به دیگران است، ادامه داد: به حتم با تحقق این مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد بالندگی و شکوفایی نظام اسلامی خواهیم بود. 

 

وی با بیان این که اقتصاد نفتی نمی تواند مسیر بالندگی و شکوفایی را طی کند و کشور را به اهداف عالی برساند، گفت: تنها با تحقق اقتصاد مقاومتی ما می توانیم روی پای خود بیاستیم و مستقل بمانیم. 

 

امام جمعه ساری با بیان این که اقتصاد مقاومتی از متن و بطن اسلام و مبانی دینی ما است، تصریح کرد: نسخه های غربی و شرقی نمی تواند عامل پویایی و پیشرفت کشور باشد./950/202/ب3

ارسال نظرات