۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۳۱۰۶۰۰
استاد حوزه علمیه قم:

وعده توخالی کاندیداها خیانت به مردم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وعده تو خالی در مرحله اول خیانت و در مرحله دوم حق الناس و خودخواهی است، گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم کسانی که خواهان مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و جذب آرای عمومی هستند باید از دادن وعده‌های تو خالی و غیر قابل تحقق به مردم خود داری کرده و از مردم سلب اعتماد نکنند.
وفاي به عهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم حیدری مجد بعد از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س)حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه وفاداری و وفای به عهد از شاخصه های ایمان در نهج‌البلاغه عنوان شده است، گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند که انسان مؤمن به پیمان های خود پایبند بوده و هرگز بر خلاف وعده خود عمل نمی‌کند و هرکس به عهد خود وفادار نباشد از ما مسلمانان نیست.

 

وی افزود: وفای پیمان در آیات قرآن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به گونه‌ای که خلف وعده و عدم وفاداری از ویژگی‌های منافقان و انسان‌های بی ایمان عنوان شده و مسلمان به شدت از بی‌وفایی به عهد و پیمان نهی شده اند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در جامعه امروز وفاداری به پیمان کم اهمیت شده و کار به جایی رسیده که تا به صورت کتبی عهد و پیمان در قالب قرار داد منعقد نشود افراد به عهد و پیمان های خود وفادار نیستند، افزود: این موضوع بسیار جای شرمندگی است.

 

خانم حیدری مجد با بیان اینکه انسان اگر به کسی وعده می‌دهد باید به این نکته توجه کند که شاید دیگران هم براساس وعده او به دیگران وعده داده باشند، ادامه داد: در این صورت بی‌وفایی به عهود مانند یک حلقه به صورت زنجیره وار در جامعه اتفاق افتاده و در میان ممکن است حق و حقوق انسان‌های بی‌گناه و نیازمند زیادی در اثر این خلف وعده ضایع شود.

 

وی با تأکید بر اینکه وفای به عهد به ویژه در مورد کارگزاران سیاسی و مدیران حکومتی بسیار مهم است، گفت: عده زیادی هستند که در آستانه انتخابات به خاطر جلب آرای بیشتر انواع وعده‌ها را به مردم می‌دهند ولی همین که رأی آوردند عهد و قول خود را فراموش می‌کنند که این موضوع حق الناس بوده و موجب بی اعتمادی مردم به نظام اسلامی و کارگزاران نظام می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که دادن عهدی که انسان نمی‌تواند به آن عمل کند در مرحله اول خیانت و در مرحله دوم حق الناس و خودخواهی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم کسانی که خواهان مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و جذب آرای عمومی هستند باید از دادن وعده‌های تو خالی و غیر قابل تحقق به مردم خود داری کرده و از مردم سلب اعتماد نکنند.

 

وی یادآور شد: مؤمن قولی را می‌دهد که توان انجام آن را دارد و از دادن وعده‌هایی که قادر به انجام آن نیست خود داری کرده زیرا نمی‌خواهد امت را به دین و دینداران بدبین کند./968/پ202/ف

ارسال نظرات