۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۱۰۷۸۷
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

نخستین اجلاس نماز در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رساـ رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: نخستین اجلاس استانی نماز بیست و هفتم دی‌ماه جاری در بجنورد برگزار می شود.
حجت الاسلام احمدي فر - رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، امروز در نشست خبری از برگزاری نخستین اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی خبر داد و افزود: این اجلاس بیست و هفتم دی‌ماه جاری، با عنوان «نماز، مسجد، مدرسه و سنجش دستاوردها» به میزبانی بجنورد و در محل تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بازخوانی و بازشناسی مطالبات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه نماز از اهداف اصلی برگزاری این اجلاس در خراسان شمالی است، خاطرنشان کرد: شناسایی و بهره گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان در راستای اشاعه و توسعه اقامه نماز و بررسی و آسیب شناسی عملکرد سالانه استان در ترویج و اقامه نماز از دیگر اهداف برپایی این اجلاسیه استانی است.

 

حجت الاسلام احمدی فر با اشاره به اینکه همچنین ایجاد حساسیت در سطح خراسان شمالی در زمینه امر اقامه نماز و شناسایی، معرفی و تجلیل از فعالان و خادمان نماز در استان از دیگر اهداف اجلاس نماز در خراسان شمالی است، افزود: در این اجلاس از دستگاه های اجرایی، مدارس، مهدکودک ها، مدیران، دانشگاه ها و بیمارستان های برتر و ائمه جمعه نمونه در زمینه اشاعه فرهنگ اقامه نماز تجلیل خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه مقدمات و آمادگی‌های لازم برای برگزاری اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی مهیا شده است، افزود: در این زمینه از رسانه ها و دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی انتظار می رود تا با تبلیغات و موج آفرینی، در آستانه برگزاری این اجلاس مهم، فضای استان را به فضای نماز و نمایشگاه این فریضه مهم تبدیل کنند.

 

حجت الاسلام احمدی فر با تأکید بر ایجاد فضای معنوی و مناسب در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم اجلاس استانی نماز به صورت تشریفاتی و کلیشه‌ای برگزار نشود.

 

به گفته وی اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی فرصت مناسبی برای بررسی و رفع مشکلات و چالش های اقامه نماز در استان و ارائه راهکارهای اجرایی و اصولی در این زمینه است.

 

حجت الاسلام احمدی فر با اشاره به اینکه در این اجلاس معاون ستاد اقامه نماز کشور به عنوان سخنران محوری، سخنرانی می کند، افزود: در این اجلاس برخی از مسؤولان کشوری و شمار زیادی از مدیران و متولیان فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی حضور خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه اجلاس نماز همه ساله به صورت سراسری در کشور برگزار می شود اما امسال این اجلاس به منظور ترویج و توسعه هرچه بیشتر نماز به صورت استانی در خراسان شمالی برگزار می شود، تصریح کرد: البته اجلاس استانی نماز در بجنورد مقدمه ای برای برگزاری اجلاس سراسری نماز به میزبانی خراسان شمالی است.

 

حجت الاسلام احمدی فر ادامه داد: برگزاری اجلاس سراسری نماز کشور به میزبانی استان خراسان شمالی نیازمند فراهم شدن برخی زیرساخت ها و ظرفیت ها بوده که در این زمینه از مسؤولان ارشد و متولیان فرهنگی و مذهبی استان انتظار می رود به موضوع اقامه نماز توجه ویژه ای داشته باشند.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال اجلاس سراسری نماز کشور، ششم بهمن ماه به میزبانی قزوین برگزار می شود، ادامه داد: تلاش می کنیم خراسان شمالی در سال‌های آینده میزبانی اجلاس سراسری نماز را به دست آورد./9314/202/ب2

ارسال نظرات