۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۳۱۱۱۴۸

منزل مسکونی 3 میلیارد ریالی در چهارمحال و بختیاری وقف حوزه علمیه قائمیه فرخشهر شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری از وقف یک ساختمان دو طبقه با مساحتی بیش از 200 متر مربع و ارزشی معادل سه میلیارد ریال برای انجام فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه علمیه قائمیه فرخشهر خبر داد.
حجت الاسلام مرتضي عزيزي، مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به تأثیر وقف در جامعه، اظهار داشت: وقف، خیر بزرگی برای جامعه و صدقه‌ای جاری است که چندین هزار سال باقی خواهد ماند.

 

وی با تشریح جایگاه وقف در اسلام اظهار داشت: وقف کردن بزرگ ترین نعمت و مصداق اطاعت از خداوند است که رضایت باری تعالی را در پی داشته و از طرف دیگر سبب رفع مشکلات و نیازهای جامعه در بخش های مختلف می شود.

 

حجت الاسلام عزیزی با تأکید بر این که باید فرهنگ وقف در جامعه بیش از گذشته فراگیر و گسترش یابد، خاطرنشان کرد: در این میان حوزه های علمیه و روحانیت نقش کلیدی ایفا می کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری با بیان این که روحانیت به حتم می تواند در تحقق برنامه های دینی و فرهنگی اوقاف اثرگذار باشد، بیان داشت: همکاری و تعامل مجموعه اوقاف با حوزه و روحانیت باید هر روز تقویت شود تا شاهد احیای موقوفات و اجرای برنامه های فاخر دینی و فرهنگی باشیم.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این‌که  وقف یکی از افتخارات مهم دین اسلام است، اظهار داشت: وقف یکی از ابزارهای قدرتمند تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین یکی از مهم‌ترین جنبه‌های اساسی در تکامل و توسعه ارزش‌های الهی و معنوی است.

 

وی با اشاره به مشکلات فرا روی حوزه های علمیه، سوق دادن نیت واقفان به سمت حوزه های علمیه را بسیار ضروری دانست و گفت: اگر ارتباط و همکاری های اوقاف و حوزه علمیه تنگاتنگ و دوطرفه شود، بسیاری از مشکلات جامعه در همه عرصه ها حل خواهد شد و این نیاز امروز کشور ما است.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به این که در سال گذشته وقف های خوبی در راستای کمک به حوزه های علمیه این استان صورت گرفته است، گفت: کسانی که برای علم آموزی و عالم شدن به حوزه علمیه می‌آیند، از این وقفیات بهره‌مند شده و این باقیات صالحات است که برای همه می‌ماند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری در ادامه از وقف یک ساختمان دو طبقه با مساحتی بیش از 200 متر مربع و ارزشی معادل 3 میلیارد ریال برای انجام فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه علمیه قائمیه فرخشهر خبر داد و افزود: این ساختمان متعلق به مادر شهید حسن صمدزاده بوده است.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: شهید حسن صمدزاده از شهدای فرهنگی استان است که به فعالیت‌های قرآنی علاقه‌مند بوده و در زمان خود متولی برگزاری کلاس‌های قرآنی مستمری بوده و پس از شهادت ایشان، مادر این شهید همچنان این کلاس قرآنی را در این منزل ادامه داده است./9457/302/ب1

ارسال نظرات