۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۳۱۱۷۵۲
رییس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد؛

لزوم تدوین برنامه‌های فرهنگی در جهت کاستن آسیب‌های اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، گفت: برنامه های فرهنگی در جهت کاستن آسیب‌های اجتماعی باید تدوین شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمين خاموشي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی در رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کشور، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی باید با برنامه‌ریزی مناسب مسائل و مشکلات و معضلات استان را بررسی کرده و برای رفع آنها تلاش کند.

 

وی به نقش مسائل فرهنگی در شکل‌گیری اتفاقات سیاسی اشاره کرد و ادامه داد: مسائل فرهنگ عمومی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تاکید داشتیم که این شورا در استان‌ها شکل بگیرد.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: لازم است بانک داده‌های اجتماعی و فرهنگی تدوین شده و در این بانک اطلاعات و آمار موجود گنجانده شود تا برنامه‌ریزی‌ها بر اساس این آمار صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی  با اشاره به اینکه موضوع ازدواج و طلاق یکی از مهمترین موضوعات در عرصه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در شورای انقلاب فرهنگی به این موضوع توجه جدی شده است و در استان‌ها نیز باید این مسائل به صورت جدی دیده و به آن پرداخته شود.

 

وی با تأکید بر ضرورت اولویت بندی مسائل استان‌ها، تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌های مختلف باید به این اولویت‌ها توجه شود تا شاهد بهبود وضعیت کنونی باشیم.

 

وی در ادامه به لزوم رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: نام آسیب نباید از بحث آسیب‌های اجتماعی جدا شود؛ برخی افراد از کلماتی همچون مسائل اجتماعی به جای آسیب اجتماعی استفاده می‌کنند، باید کلمه آسیب وجود داشته باشد.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی بر لزوم تدوین برنامه های مناسب برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و افزود: اگر تدابیر لازم برای حل آسیب‌های اجتماعی اندیشیده نشود و با آن کنار بیاییم، شاهد گسترش آسیب ها و مشکلات خواهیم بود.

 

وی همچنین خواستار پرداختن به موضوعات آسیب‌های اجتماعی در برنامه توسعه شد و بیان کرد: در بودجه‌ریزی‌های سالانه نیز باید موضوع آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای حل این مسائل دیده شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با پیشنهاد تکمیل تحقیقات ملی در مورد این آسیب‌ها در استان بوشهر، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی بر رفع آسیب‌ها تاکید دارد و مقام معظم رهبری نیز همواره حساسیت ویژه‌ای براین موضوع دارند.

 

گفتنی است، نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشه با حضور آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مصطفی سالاری استاندار، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی و سایر اعضای شورا در سالن کوثر استانداری برگزار شد./1325/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات

ارسال نظرات