۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۳۱۱۸۲۶
استاد حوزه ودانشگاه:

ضرورت استکبار ستیزی، توجه به اصول دینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ضرورت استکبار ستیزی، توجه به اصول دینی است، گفت: از جمله روش هاى ارزشمند و کارآمد قرآن در جهت تربیت درست انسان ‏ها و نجات بشر از ضلالت و گمراهى، توجه دادن آنان به وجود دشمنان و شیوه برخورد آنان در عرصه ‏هاى گوناگون زندگى است.
استکبار ستيزي

خانم طباطبایی مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با اهمیت استکبار ستیزی در اسلام، گفت: دین اسلام دین اعتدال، مهربانی و عطوفت است؛ از این رو در مقابل کسانی که بخواهند به دیگران ظلم و ستم کنند هرگز سکوت نمی کند و این اجازه را به دیگران نمی دهد که بخواهد نسبت به دیگران ظلم و ستم کند، بنابراین همه باید از عدالت و حقوق انسانی برخوردار باشند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه امروزه می بینیم که بعضی جوامع به نام متمدن و کشورهای پیشرفته می خواهند کاملا کشورهای ضعیف را چپاول کنند و آن ها را برده و زیر دست خود حساب کنند که اسلام چنین چیزی را قبول ندارد و اجازه نمی دهد و به شدت با آن برخورد می کند.

 

طباطبایی خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که عزت مؤمن از خانه خدا هم بیشتر است یعنی اجازه نمی دهد که مومن خار و کوچک شود.

 

وی ادامه داد: در قرآن آمده است که خداوند متکبران را دوست ندارد، کسانی که خودشان را برتر می دانند و به دیگران ظلم می کنند و با دید حقارت به مردم نگاه می کنند.

 

این کارشناس دینی اظهار داشت:  استکبار یکی از حالات و ویژگى­هاى روحى انسان به معنای "ناروا طلب بزرگی کردن" است؛ و مستکبر کسی است که می­خواهد به بزرگی دست یابد و در صدد است که بزرگی خود را به فعلیت برساند و به رخ دیگران بکشد.

 

طباطبایی یادآور شد: یکی از ضرورت‌های استکبارستیزی، توجه به اصول دینی است از جمله روش هاى ارزشمند و کارآمد قرآن در جهت تربیت درست انسان ‏ها و نجات بشر از ضلالت و گم‏راهى، توجه دادن آنان به وجود دشمنان و شیوه برخورد آنان در عرصه ‏هاى گوناگون زندگى است، یکى از اقدامات شایسته قرآن در جهت هدایت افراد و جوامع بشرى، این است که آنان را از وجود دشمنان گوناگون مطلّع سازد تا فکر نکنند هیچ مانعى آنان را در این جهت تهدید نمى ‏کند.

 

وی افزود: دین اسلام اجازه نمی دهد که در مقابل ظالم سکوت کنیم، باید حق خود را بخواهیم و آن چیزی که در توان داریم به زبان گفتار، عمل و رفتارمان عزت نفس خود را حفظ کنیم.

 

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: ما باید در مقابل متکبران بایستیم که انساءالله در مسیری که خداوند و اهل بیت دوست دارند و به ما یاد داده اند قدم بگذاریم.

 

وی در پایان گفت: بدیهی است هر جا سخنی از مخالفت با استکبار مطرح است و ایستادگی و مقاومتی دیده می شود، در سایه تعالیم اسلامی است، در واقع، این مقاومت و مبارزه، در سرزمین هایی است که شعاع های خورشید اسلام در آنجا پرتوافشانی می کند؛ از این رو مسلمانان ضد استکبار و عدالت خواه، همواره با مستکبران به مبارزه برخاسته اند، امروزه دنیای استکبار دریافته که دین مبین اسلام، بزرگ ترین مانع در برابر سلطه و نفوذ مستکبرانه آنها در جهان است./972/302/ب1

ارسال نظرات