۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۱۱۸۶۵
حجت الاسلام پیوندی مطرح کرد؛

شکوفایی حوزه علمیه قم با توسل علمی بزرگان به حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این‌که یکی از رویکردهای اصلی بزرگان دین برخورداری از نور علم با تأسی به حضرت معصومه(س) است، گفت: موجودیت تمام مباحث علمی حول برکت وجودی حضرت معصومه(س) شکل گرفته است.
حجت الاسلام غلامرضا پيوندي عضو هيأت علمي گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي و استاد مرکز تخصصي حقوق و قضاي اسلامي

حجت الاسلام غلامرضا پیوندی عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و استاد مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، اظهار داشت: موجودیت تمام مباحث علمی حول برکت وجودی حضرت معصومه(س) است چون در برخی از روایات علاوه بر جنبه های بندگی و خلوص، بحث علمی ایشان را مطرح کرده و به همین دلیل بزرگان در امور مهم علمی خود به ایشان متوسل می شدند.

 

تأسی بزرگان به حضرت معصومه برای کسب نور علم

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای اصلی بزرگان برخورداری از نور علم با تأسی به این بانوی کرامت است و به همین دلیل حوزه علمیه قم امروز از جمله حوزه های برتر جهان تشیع است که از این جهت نیز قابل توجه و دقت است.

 

حجت الاسلام پیوندی در تببین جایگاه ویژه حضرت معصومه(س)، تأکید کرد: ایشان در میان غیر معصومین تنها کسی است که با او برخورد معصوم شده است؛ شما اگر در زیارت و آداب آن برای معصومین نگاهی بیاندازید، دقیقا همان مطالب را برای این بانوی کرامت می بینید و به همین دلیل احادیث مختلفی از امام صادق(ع) تا امام جواد(ع) در تببین جایگاه ایشان وارد شده است که برخی از این تعاریف قبل از زمان ولادت ایشان بوده است.

 

وی با بیان این که در زیارت حضرت معصومه(س) همانند اهل بیت(ع) سفارش به معرفت شده است، تصریح کرد: زیارت در واقع یک کلاس درس است که انسان در این کلاس تمام احکام و اعتقادات خود را تقویت کرده و انگیزه خود در امور معنوی بالا می برد و از این راه می تواند داشته های خود را در مقام عمل به کارببندد.

 

معنای بهشت یعنی رسیدن به صفات اخلاقی

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان افزود: این نوع نگرش یعنی نگاه تقویت دین به زیارت می تواند بهشت را برای انسان به همراه داشته باشد؛ چرا که اصلا معنای بهشت رسیدن به مرحله ای از صفات اخلاقی برای عمل کردن به دستورات است که این عمل کردن تنها از راه معصومین(ع) مقدور است./1330/ت302/ی

ارسال نظرات