۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۱۲۰۱۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

تقوا و پاکدامنی حضرت معصومه بهترین الگو برای بانوان است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، تقوا، پارسایی، بردباری، پاکدامنی، صبوری و استقامت را از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت فاطمه معصومه (س) عنوان کرد و گفت: این بانوی بزرگوار به کریمه اهل‌ بیت مشهور هستند که این مهم نشان‌ دهنده عظمت و مقام والای ایشان است.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به فرا رسیدن سالروز وفات حضرت معصومه(س) با بیان این که آن بانوی ارزشمند به عنوان یک بانوی محدث در تاریخ ثبت شده است، گفت: حضرت معصومه(س) از نظر علمی شخصیتی بسیار والا داشتند.

 

وی با بیان این که شهر مقدس قم پایگاه علم، طهارت و معنویت است، افزود: ائمه اطهار(ع) در روایت‌های مختلف می‌فرمایند: قم آشیانه آل پیامبر(ص) است و وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) سبب شد قم پایگاه علم و معنویت شود.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که کریمه اهل‌بیت(ع) دارای جایگاه و شخصیت والایی هستند، اظهار داشت: کریمه اهل‌بیت(ع) افزون‌ بر اینکه برای مردم قم و ایران خیر و برکات زیادی دارند به واسطه این که شهر قم حجت برای جهانیان است از این رو می‌توان گفت وجود ایشان برای همه مردم جهان خیر و برکت دارد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، عصمت را یکی از ویژگی های برجسته حضرت معصومه(س) عنوان کرد و گفت: آن حضرت در حیات خویش به «معصومه‏» ملقب نبود و امام رضا(ع) لقب معصومه را به ایشان داد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که انسان‌ها برای رسیدن به کمال باید از الگوهای شاخصی بهره مند شوند تا بتوانند در زندگی به موفقیت‌های خوبی دست یابند، گفت: دختران و زنان جامعه در زمینه‌های مختلف عفاف و حجاب، پاکدامنی و کسب مدارج علمی از حضرت معصومه (س) الگوبرداری کنند تا با رسیدن به کمال در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

 

وی با اشاره به این که حضرت معصومه(س) با عبودیت و بندگی خالصانه نزد پروردگار توانست به جایگاه والای معرفت برسد، عنوان کرد: دختران و بانوان جامعه نیز با الگوگیری از ایشان می‌توانند در این مسیر گام بردارند تا رضایت خداوند متعال را کسب کنند و بر این اساس آنان باید در الگوگیری از این بانوی بزرگوار مصمم‌تر باشند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، تقوا، پارسایی، بردباری، پاکدامنی، صبوری و استقامت را از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت فاطمه معصومه (س) عنوان و بیان کرد: این بانوی بزرگوار به کریمه اهل‌ بیت(ع) مشهور هستند که این مهم نشان‌ دهنده عظمت و مقام والای ایشان است.

 

وی بابیان این که گنبد و بارگاه حضرت معصومه(س) از علایم خدا محوری، فضیلت و دانش است تاکید کرد:‌ از افتخارات امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مراجع شریف این است که به زیارت این مکان شریف که محل فرود فرشتگان است نائل می‌شوند. 

 

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) دارالشفاء امراض روحی، جسمی و رفع کننده مشکلات مردم قم و ایران است و بارها امداد غیبی و معجزه در این بارگاه و صحن مقدس و منور به نور ایمان رقم خورده است. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حرم حضرت معصومه(س) شبیه به حرم امام حسین(ع) است، ابراز کرد: تمام تهی‌دستان و نیازمندان برای دریافت خواسته‌های خود به این مکان امن پناهنده می‌شوند. 

 

وی با اشاره به این که اگر فردی از باب اخلاص به خانه حضرت معصومه(س) پناه بجوید گره‌های کور زندگی و مشکلات فردی و اجتماعی او حل و فصل خواهد شد، ادامه داد: دریای بی‌کران حوزه علیمه قم سیرابی خود از علم و دانش را از چشمه جوشان علم و دانش حضرت معصومه(س) دریافت می‌کند.

 

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: دختران جوان باید با نگاهی عمیق تر به زندگی سراسر نور و ایمان آن حضرت، ایشان را الگوی رفتاری خود در عرصه های مختلف زندگی قرار دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروزه دختران ایران اسلامی از بعد دینی، علمی و اجتماعی رسالت سنگینی برعهده دارند و باید بتوانند در عرصه های مختلف بین المللی آنگونه که شایسته یک دختر مسلمان ایرانی است بدرخشند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به مسأله عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: فرهنگ عفاف و حجاب، یکی از باورهای اصیل دینی است که با شناسایی مرزهای مفهومی حیا، عفاف و حجاب که جان مایه فرهنگ عفاف هستند و نیز ابزار و شیوه های نو، مؤثر و اطلاعات جامعه شناسی و روان شناختی به جامعه تزریق می شود./950/302/ب1

ارسال نظرات