۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۳۱۲۰۸۴
استاد اخلاق حوزه علمیه قم:

فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله توکل با بیان این که فرهنگ احسان و نیکوکاری باید در جامعه نهادینه شود، گفت: ضرورت دارد انسان به فکر نیازمندان و فقرا بوده و نباید تنها به خود و فرزندانش توجه داشته باشیم.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله سید رحیم توکل، استاد اخلاق حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری وفات حضرت معصومه(س) که در مسجد امام حسین(ع) منطقه ملت آباد آمل برگزار شد با بیان این که حضرت معصومه(س) از مقام ارزنده و گرانقدری برخوردار است، گفت: باید از این بزرگواران بخواهیم دست ما را گرفته و جزو اهل بهشت قرار دهند.


وی تصریح کرد: شفاعت از اعتقادات مسلم شیعیان است که به آن افتخار می کنیم و در آیات و روایات مطرح شده و توجه بسیاری به آن صورت گرفته است.


آیت الله توکل با بیان این که اگر انسان پرسش در عالم قبر، شفاعت و رجعت را منکر شود از اهل بیت معصومین(ع) نیست، بیان داشت: مفهوم رجعت در این راستا است افرادی که از دنیا رفتند وقتی امام زمان(عج) ظهور کند به دنیا بر می گردند.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این که عده کثری از انبیای الهی به دنیا برگشته و در لشکر امام زمان(عج) قرار گرفته و ایشان را یاری می کنند، تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) نیز به دنیا برگشت می کنند که این بزرگواران در گذشته آمدند اما ظلم ستمگران سبب شد تا مردم استفاده شایسته ای از این عزیزان نداشته باشند.


وی افزود: شهدای عزیز ما نیز با شهادت از دار دنیا رفته و قتلتم را درک کردند که باید به دنیا آمده و با موت از دار هستی بروند.


آیت الله توکل با بیان این که انسان هایی در زمان غیبت امام زمان(عج) منتظر ظهور حضرت بودند و تا قبل از ظهور از دنیا رفتند دوباره برمی گردند، خاطرنشان کرد: انسان های مومن هم به دنیا برگشت می کنند تا با انجام اعمال نیکو به مقامات بالاتری دست پیدا کنند و کافران نیز می آیند تا ذلت این عالم را بکشند.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تاکید بر این که انسان باید اهل نماز بوده و رابطه خوبی با آن داشته باشد، گفت: انسانی که نماز را اول وقت خوانده و به فرمان خدا احترام کند در روایات آمده است که خود ملک الموت به سراغ او می آیند.


وی تصریح کرد: ضرورت دارد به نماز توجه ویژه ای صورت دهیم که برکات و ثمرات ارزشمندی در آن وجود داشته و می تواند زندگی انسان را در مسیر سعادت و تعالی قرار دهد.


آیت الله توکل با بیان این که فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه نهادینه شود، گفت: ضرورت دارد انسان به فکر نیازمندان و فقرا بوده و نباید تنها به خود و فرزندانش توجه داشته باشیم.


استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این که نیاز است انسان در روابط خود از افراد اهل گناه و معصیت دوری کند، بیان داشت: انسان باید با انجام اعمال نیکو و شایسته به فکر آخرت خود بوده و تلاش شایسته ای را در این مسیر ارزشمند صورت دهد./1314/202/ب1

ارسال نظرات