۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۱۲۱۶۶
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

خون آیت الله نمر مبدأ انقلاب در حجاز خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام تقوی گفت: بدون شک خون شهید آیت الله نمر که در راه مقابله با ظلم آل سعود ریخته شد، مبدأ یک حرکت جدید می‌شود و در آینده منجر به یک انقلاب عظیم در سرزمین حجاز خواهد شد.
حجت الاسلام سيد رضا تقوي، رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور شامگاه پنج‌شنبه اول بهمن ماه در همایش بررسی ابعاد حقوقی اعدام آیت الله شیخ نمر در مجتمع فرهنگی مؤتلفه اسلامی تهران، گفت: بررسی شهادت آیت الله نمر از نظر حقوقی کار ارزشمندی است و امیدواریم این روند در جوامع دانشگاهی نیز مورد توجه قرار بگیرد.



وی افزود: تا کنون از مقام شهدا و علما با انجام مراسماتی تجلیل به عمل آمده است اما جای خالی بررسی حقوقی مسایل مرتبط با این عزیزان در کشور ما دیده می‌شود.



حجت الاسلام تقوی ابراز امیدواری کرد: اگر تلاش شود با دعوت از حقوقدانان و خبرگزاری‌های خارجی همایشی در سطح بین المللی در جهت بررسی ابعاد حقوقی شهادت آیت الله نمر برگزار شود بسیار مسمر ثمرتر خواهد بود.



ضرورت حفظ میراث دینی علما

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز در ادامه با پرداختن به رسالت‌های مختلف علما در طول تاریخ، عنوان داشت: یکی از رسالت‌های اولیه علما فرهنگ‌سازی یا همان جهاد علمی است، زیرا در طول تاریخ مردم از علما توقع داشتند معارف علمی را به ایشان بیاموزد.



وی ادامه داد: باید به این موضوع توجه کنیم که همیشه علما در عرصه گسترش علم و دانش دینی نقش اول و برگزیده را داشته‌اند.



حجت الاسلام تقوی با تمجید از علما به خاطر حفظ میراث گذشتگان، گفت: علمای بزرگوار همواره میراث اصیل گذشتگان را حفظ کردند و در این راه سختی‌های فراوانی نیز کشیدند، ما نیز باید تلاش کنیم تا میراث فرهنگی، فکری و تاریخی که امروز در اختیار داریم را ابتدا حفظ کنیم و سپس به نسل‌های بعد منتقل کنیم.




رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، یادآور شد: مرحوم کلینی و شیخ طوسی برای جمع‌آوری احادیث مختف تلاش‌های زیادی را انجام دادند، امروز نیز مجامع حدیثی که به عنوان یک میراث علمی در اختیار ما قرار گرفته است حاصل تلاش آن بزرگواران است.



امام راحل ظرفیت‌های اجتماعی را شناسایی کرد

حجت الاسلام تقوی در خصوص رسالت آموزشی علما نیز، گفت: یکی دیگر از رسالت‌های علما تربیت نیروی انسانی جامعه آن‌هم از نوع تربیت اسلامی است، نقشی که علمای ما در طول تاریخ و در تربیت انسان‌های موثر در جامعه داشته‌اند بدون شک غیرقابل انکار است، زیرا علما تمام جامعه را مانند کلاس درس خود می‌دیدند به نشر علوم اسلامی می‌پرداختند.



وی ادامه داد: علما افزون بر مدارس علمیه در جامعه نیز به بازنشر معارف اسلامی می‌پرداختند و امروز هم اگر به شهرهای مختلف مراجعه کنیم قطعا اثرات علمی آن‌ها را خواهیم دید که تا کنون نیز ادامه داشته است.


رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تحلیل رفتار علمایی امام راحل(ره)، عنوان داشت: امام خمینی(ره) با شناسایی ظرفیت جامعه حرکت انقلابی خود را از هیئات عزاداری آغاز کرد و از پتانسیل جامعه برای باز نشر افکار خود استفاده کرد.



قائم مقام جامعه روحانیت مبارز به منش سیاسی علما نیز اشاره‌ای داشت و اظهار کرد: علما و روحانیت در عرصه سیاست نیز وارد شدند، زیرا آن‌ها یکی از رسالت‌های خود را بر این اصل می‌دانستند که باید هرگاه منافع اسلام با خطر مواجه می‌شود به مسأله ورود پیدا کنند.



علما مرزبانان دین هستند

وی با بی‌نظیر خواندن رفتار میرزا حسن شیرازی، تاکید کرد: در جریان تحریم تنباکو میرزا حسن شیرازی با اسلحه فتوا در مقابل انگلیس ایستاد و استعمار را شکست داد، زیرا بُرنده‌ترین سلاح در تاریخ تشیع همین فتوا است.



حجت الاسلام تقوی با پرداختن به جایگاه مرجعیت، ابراز داشت: قله روحانیت بدون شک مرجعیت است، زیرا مرجعیت با فتوا که همان حکم خداست کاری می‌کند که خانواده‌ها برای حفظ کیان اسلام فرزندان خود را راهی میادین جنگ می‌کنند تا خون خود را فدای اهداف اسلام کنند.


رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: مرحوم مدرس نیز همواره به احمدشاه می‌گفت نه ترسی دارم و نه حرف زور می‌شنوم، علمای ما نیز همواره در مقابل حرف زور ایستادگی می‌کردند که این منش رفتاری در امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز به وضوح دیده می‌شود.



حجت الاسلام تقوی در خصوص ایستادگی در مقابل بدعت‌های دینی نیز، بیان داشت: علما ایستادگی در برابر بدعت‌های دینی را وظیفه خود می‌دانند، به طور کل علمای ما مرزبانان دین اسلام هستند.



خون آیت الله نمر مبدأ انقلاب در حجاز خواهد شد

وی به نقش خون در اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: برخی از علما با خون خود از دین دفاع کردند، شهدای مؤتلفه نیز با تاثیرپذیری از علما با خون خود پایه و اساس یک حرکت را رقم زدند.



حجت الاسلام تقوی در پایان با نوید وقوع انقلاب در سرزمین حجاز، گفت: بدون شک خون شهید آیت الله نمر که در راه مقابله با ظلم آل سعود ریخته شد مبدأ یک حرکت جدید می‌شود و در آینده منجر به یک انقلاب عظیم در سرزمین حجاز خواهد شد./856/202/ب1

ارسال نظرات