۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۳۱۲۴۰۱
آیت الله سبحانی:

انسان در کاری که تخصص ندارد نباید اظهار نظر کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که انسان در کاری که متخصص نیست نباید نظر بدهد، گفت: باید در جامعه تقسیم کار بشود و هرکس در جایی که توانایی دارد به مردم خدمت کند.
آيت الله جعفر سبحاني ديدار امام جمعه پرديسان با حضرت آيت الله سبحاني ديدار امام جمعه پرديسان با حضرت آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید امشب در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم اظهار داشت: برای ساخت مساجد کارها بسیار آسان می شود و اگر ما کار را شروع کنیم به فضل خدا کارها پیش خواهد رفت.

 

وی با بیان این که مساجد باید از همه نظر محل رجوع مردم و جوانان باشد، افزود: مساجد باید کتابخانه و سالن مطالعه داشته باشد و همچنین برای مردم هم مرجعی باشد برای حل و فصل خصومت‌ها تا مردم با مراجعه به روحانی مشکلات بین خود را حل کنند و کارشان به دادگاه و شکایت قانونی نرسد.

 

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: حضور روحانیت و ائمه جمعه باعث اسلامی شدن جو منطقه می‌شود و یکی از وظایف روحانیت در جامعه رفع و رجوع مشکلات مردم و تلاش در جهت مدیریت اسلامی در جامعه است و اگر مساجد رونق داشته باشد مردم هم به مساجد جذب می‌شوند.

 

وی با اشاره به این که انسان در کاری که متخصص نیست نباید نظر بدهد، ابراز داشت: باید وظایف در جامعه تقسیم بشود و هر کس در جایی که توانایی دارد به مردم خدمت کند و مساجد بهترین جایی است که می تواند مسائل جامعه در آن مطرح شود و در اداره جامعه محوریت داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی، امام جمعه پردیسان نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود در پردیسان، اظهار داشت: در پردیسان همه ادارات و مسؤولان با اجرای طرح امامت و امارت زیر نظر امام جمعه فعالیت می‌کنند و به دنبال مدیریت اسلامی با محوریت مساجد در پردیسان هستیم که در صورت موفقیت در سراسر کشور این طرح اجرا شود./843/پ202/ج1

ارسال نظرات