۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۳۱۲۵۶۵
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

حوزه های علمیه در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه خواهران در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند، گفت: باید از این فرصت و بستری که به برکت انقلاب و خون شهدا و اشاره امام راحل و حمایت‌های مقام معظم رهبری فراهم شده به خوبی استفاده کنیم.
حجت الاسلام علي غفاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران عصر امروز در جمع اساتید مدارس علمیه استان با بیان این که در حاضر 21 مدرسه علمیه خواهران در مازندران مشغول فعالیت است، افزود: مازندران به 40 مدرسه علمیه خواهران نیازمند است که متأسفانه به دلیل زیرساخت های غیر استاندارد و کمبود مکان، این امکان فراهم نشده است.

 

حجت الاسلام غفاری به استقبال گسترده خواهران برای تحصیل در مدارس علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: متأسفانه 40 درصد علاقه مندان به دلیل شرایط نامناسب سخت افزاری جذب حوزه علمیه استان نشدند و از تحصیل در این مراکز مهمی دینی بازماندند.

 

وی با بیان این که با توجه شرایط و مشکلات موجود، جذب در مدارس علمیه خواهران ماندران بر اساس اولویت های تعیین شده است، گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا بتوانیم از همه ظرفیت های موجود به خوبی استفاده کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه خواهران در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار دارند، گفت: باید از این فرصت و بستری که به برکت انقلاب و خون شهدا و اشاره امام راحل و حمایت‌های مقام معظم رهبری فراهم شده به خوبی استفاده کنیم.

 

وی افزود: با توسعه و تقویت حوزه های علمیه در بستر انقلاب اسلامی، شاهد گشایش حوزه اخلاق و اعتقادات در مقابل تهاجم های متلاطم و آلوده دشمنان در جامعه جهانی خواهیم بود.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه همان رسالت نبوی است، ادامه داد: طلاب باید مشعل هدایت جامعه و عالم عامل باشند و حوزه به دنبال تربیت مربیانی است که می خواهند طبیب نفوس دیگران و پرچم دار معارف الهی باشند.

 

وی با بیان این که بی توقع ترین و با انگیزه ترین مردم نسبت به نظام حوزویان هستند، بیان داشت: حوزه و روحانیت در تاریخ همواره با از خودگذشتگی در برابر هر گونه انحراف ایستادند و از مبانی دینی دفاع کردند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز حوزوی هستیم.

 

وی در ادامه سخنان خود پاسخگویی به شبهات دینی، سیاسی و معرفتی را یکی از مهم ترین وظایف حوزه های علمیه و روحانیت دانست و افزود: امروز حوزه های علمیه ما باید پویا و قوی باشند تا بتوانند شبهاتی که دشمن علیه اعتقادات دینی ما ترویج کرده پاسخگو باشند.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند.

 

وی پاسداری از کیان اعتقادات و قرآن را از جمله رسالت های مهم حوزه های علمیه دانست و گفت: همه تلاش حوزه این است که فعالیت های خود را، به ویژه در مسائل علمی، به سمت قرآن سوق دهد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که رسالت حوزه های علمیه این است که تمدن پویای اسلام را به جامعه و حتی به دنیا عرضه کند، افزود: امروز دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) است که حوزه علمیه باید این معارف ارزشمند را در جهان نهادینه کند.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که امروز اعتقادات و باورهای مردم به ویژه نسل جوان بیش از گذشته در معرض خطر قرار دارد، افزود: حوزه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز دینی باید برای پاسخگویی به این شبهات برنامه داشته باشد./950/202/ب3

ارسال نظرات