۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۳۱۲۶۳۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

پیوند دین و سیاست مهم ترین دستاورد نهضت امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، پیوند دین و سیاست را مهم ترین دستاورد رهبری امام راحل بیان کرد و گفت: اگر رهبری انقلاب را شخصیتی مانند امام راحل که قبل از این که به عنوان رهبر سیاسی مطرح شود دارای مقام مرجعیت دینی و قداست معنوی بود، بر عهده نمی داشت، امکان پیروزی سریع انقلاب فراهم نمی شد.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جویبار، حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع مبلغان شهرستان جویبار ضمن اشاره به اهمیت مسأله تبلیغ دین در مدارس، خاطرنشان کرد: حضور مبلغان دینی در مدارس و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان فرصتی برای تعمیق باورهای دینی در میان آنها است.

 

وی از مدارس به عنوان یکی از ضروری ترین صحنه ها و فضای تبلیغی جهت گسترش مبانی دینی در میان دانش آموزان تأکید کرد و گفت: متأسفانه ساماندهی تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش باید در گذشته اتفاق می افتاد که با تأخیر انجام گرفت.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که امروز دانش آموزان ما در مدارس با شبهات بسیاری روبرو هستند، گفت: حضور یک مبلغ در مدارس فرصت بسیار ارزشمندی برای پاسخگویی به این شبهات خطرناک است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود اقامه و ترویج فرهنگ نماز، تبلیغ و تبیین ضرورت حفظ عفاف و حجاب در جامعه، بیان احکام دینی و بیان مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از جمله مهم ترین وظایف مبلغان مدارس امین دانست.

 

وی از فعالیت تبلیغی حدود 200 مبلغ مدارس امین در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: مبلغان دینی منادیان تبلیغ دین خدا در مدارس هستند و به حتم این خدمت و تلاش مبلغان رزق معنوی است که شامل حال آنها شده است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب از مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: مبلغان دینی نیز باید با آگاهی بخش و ترویج مبانی و احکام متعالی دینی در میان نوجوانان و جوانان آنها را در مسیر حق راهنمایی کنند. 

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مدارس خط مقدم ما است، گفت: امروز دشمن با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز به سراغ فرزندان ما آمده است و اگر بخواهیم در این جنگ منفعلانه عمل کنیم به حتم شکست خواهیم خورد. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین از مبلغان دینی به عنوان مهم ترین بازوان دستگاه تعلیم و تربیت در جهت تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت و توانمندی موجود نهایت بهره برده شود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره در پیش بودن سالروز پیروزی انقلاب، زنده کردن اسلام را در قرن معاصر از جمله دستاوردهای قیام امام راحل بیان کرد و گفت: امام خمینی(ره) به قول علامه امینی ذخیره الهی برای شیعیان بودند  که دین را از غربت و مظلومیت نجات داد.

 

وی افزود: امام راحل ذخیره ای ماندگار برای همه ادیان آسمانی بودند و در زمانی که دین در غفلت و مظلومیت قرار داشت و افکار پوچ ضد دینی و دین زدایی در حال خارج کردن دین از صحنه اجتماعی بود امام راحل حقیقت دین را در عرصه اجتماعی زنده کرد.

 

حجت الاسلام صادقی بر ضرورت زنده و پویا نگه داشتن افکار و اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: امروز رسالت همه ما حرکت در مسیر خط امام که همان تبعیت از ولی فقیه زمان است. 

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام خمینی(ره) یک شخص نیست ادامه داد: امام راحل یک مکتب ماندگار و یک اندیشه پایدار است و ارتباط  قلبی  و عاطفی و معنوی ناگسستنی میان مردم و امام راحل به یقین تا ظهور امام عصر(عج) مستدام خواهد بود.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، پیوند دین و سیاست را مهم ترین دستاورد رهبری امام راحل بیان و تصریح کرد: اگر رهبری انقلاب را شخصیتی مانند امام راحل که قبل از این که به عنوان رهبر سیاسی مطرح شود دارای مقام مرجعیت دینی و قداست معنوی بود، بر عهده نمی داشت، امکان پیروزی سریع انقلاب فراهم نمی شد.

 

حجت الاسلام  صادقی در ادامه دین، رهبری و مردم را اصلی ترین عوامل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی دانسته و اظهار داشت: دین به عنوان حلقه وصل میان ملت و مرجعیت بن مایه انقلاب اسلامی را تشکیل داده و پیروزی تداوم انقلاب اسلامی را رقم زده است./950/202/ب3

ارسال نظرات