۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۱۳۴۸۱

همایش «حقوق اقلیت‌های دینی در جهان اسلام» در مراکش برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی «حقوق اقلیت‌های دینی در جهان اسلام» از کشورهای اسلامی خواستند که از حقوق اقلیت‌های دینی حمایت کنند.
مسجد و کليسا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی «حقوق اقلیت‌های دینی در جهان اسلام؛ چارچوب شرعی و دعوت به ابتکار عمل»، طی روزهای پنجم تا هفتم بهمن‌ماه به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی مراکش و با همکاری انجمن «ترویج صلح در جوامع مسلمان» امارات برگزار شد.


در این همایش که بیش از 300 تن از مفتیان، علما و اندیشمندان دینی، وزیران اوقاف کشورهای اسلامی، نمایندگان اقلیت‌های دینی در جهان اسلام، پژوهشگران، سیاستمداران و نمایندگان سازمان‌های اسلامی و بین‌المللی حضور داشتند، بیانیه‌ای با عنوان «اعلامیه مراکش» منتشر شد که در آن بر ضرورت اتخاذ تدابیر سیاسی و حقوقی لازم برای تحکیم و تقویت پیوندهای تفاهم و هم‌زیستی میان فرقه‌های مختلف دینی در جهان اسلام تأکید شد.

 

در این اعلامیه همچنین، از مؤسسه‌های علمی و مراکز دینی خواسته شده که شجاعانه و مسؤولانه شیوه‌های آموزشی موجود در کشورهای اسلامی را مورد بررسی و بازنگری قرار دهند و از ترویج افکار و اندیشه‌هایی که مولد تندروی و دشمنی و تغذیه‌کننده جنگ، فتنه و تفرقه است، جلوگیری کنند.

 

درخواست از نمایندگان ادیان، قرقه‌ها و مذاهب مختلف برای ممانعت از توهین به ادیان و مقدسات و جلوگیری از خطابه‌های تحریک‌کننده به نفرات و نژادپرستی از دیگر موضوعاتی بود که در اعلامیه مراکش بر آن تأکید شد./981/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات