۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۳۱۴۰۴۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

طرح تربیت حافظ قرآن در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری بزرگ ترین رویداد قرآنی آذربایجان شرقی با عنوان «طرح تربیت حافظ» با شرکت 19 هزار نفر خبر داد.
حجت الاسلام مصائبي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری طرح تربیت حافظ قرآن در استان خبر داد و اظهار داشت: این رویداد قرآنی هم زمان با سراسر کشور به همت سازمان اوقاف و امور خیریه سیزدهم اسفند سال جاری برگزار می شود.

 


وی ادامه داد: طبق روال گذشته سوگواره یاس نبوی در اسفند ماه و مقارن با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) در تمامی امامزاده های استان برگزار می شود که از برنامه های جنبی آن می توان به تجمع های عزاداری، برنامه های ویژه بانوان و برپایی خیمه های معرفت اشاره کرد.

 


حجت الاسلام مصائبی همچنین از برگزاری طرح آرامش بهاری هم زمان با لحظه تحویل سال در امامزاده های شاخص استان خبر داد و گفت: سعی داریم تا پایان سال فضای فرهنگی و فیزیکی امامزاده ها را برای این برنامه آماده کنیم تا زائران بیشترین بهره را از این برنامه را داشته باشند.

 


وی با بیان این‌که در ایام نوروز، آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه محیطی سرشار از آرامش برای زائران خواهد بود، افزود: برپایی خیمه های معرفت، مشاوره های خانواده و مذهبی همراه با اهدای بسته های فرهنگی به زائران از جمله دیگر برنامه‌های جنبی طرح آرامش بهاری خواهد بود.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی آشنایی مردم به ویژه نسل جوان با مسائل اعتقادی، دینی و تقویت باورهای اسلامی را از جمله اهداف برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان استان برشمرد و تصریح کرد: استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت از جمله استان های پیشتاز در وقف و مباحث دینی به شمار می رود.

 


حجت الاسلام مصائبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مسؤول کمیته مساجد در برنامه های دهه فجر استان هستیم، گفت: به صورت ویژه در 10 مسجد محوری از مناطق مختلف ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر اجرایی خواهد شد، ضمن این‌که جنگ فجر و جنگ وقف نیز در اداره کل اوقاف برگزار خواهد شد.

 


وی هدف از برگزاری و گرامیداشت دهه فجر را بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: سعی داریم تا به صورت شنیداری و گویشی وقایع سال های انقلاب را برای جوانان بازگو کنیم، چراکه باید در برابر هجمه فرهنگی گسترده دشمن علیه انقلاب اسلامی، جوانان را نسبت به اهداف و آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا کرد./935/303/ب1

ارسال نظرات