۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۱۴۳۳۵

فرانسه، یک مسجد و کلیسای پناهجویان را تخریب کرد

خبرگزاری رسا ـ مقام‌های دولتی فرانسه یک مسجد و کلیسای مورد استفاده پناهجویان در شمال این کشور را تخریب کرده‌اند.
مسجد و کليسا

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مقام‌های دولتی فرانسه یک مسجد و کلیسای مورد استفاده پناهجویان در شمال این کشور را تخریب کرده‌اند.

 

این ماجرا روز دوشنبه (12 آبان) در اردوگاه پناهجویان در بندر کاله موسوم به «جنگل کاله» که در آن هزاران پناهجو از سوریه، سودان و دیگر کشورها سرپناه گرفته بودند، روی داد.

 

مقام‌های دولتی مدعی هستند این اقدام بخشی از یک برنامه با هدف پاکسازی یک منطقه امنیتی 100 متری در اطراف این اردوگاه و شاهراهی در نزدیکی این محل صورت گرفته است.

 

این اقدام دولت فرانسه شگفتی فعالان حقوق بشر و فعالان را موجب شده است . به گفته ناظران، در برنامه‌ای که پیشتر مقام‌های دولتی ارائه داده بودند، تخریب این عبادتگاهها جزو این برنامه تخریب نبوده است.

 

تفری شورمو، رییس کلیسایی که کاملا در این عملیات تخریب شد، در گفت وگو با رسانه‌های محلی گفت مقام‌های دولتی به وی گفته بودند که این کلیسا در روند تخریب کاملا در امان خواهد بود. وی افزود: «آن‌ها در تلاشند تا صلح را نابود کنند.»

 

 حدود 5 هزار پناهجو در اردوگاه کاله زندگی می‌کنند، پناهجویانی که می گویند به امید داشتن  زندگی بهتر در انگلیس کشورشان را ترک کرده اند. آن‌ها بدون حمایت‌های مقام‌های دولت فرانسه برای خود فروشگاه، مدارس و عبادتگاه بنا کرده‌اند./982/ب102/د

ارسال نظرات