۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۳۱۴۹۴۱
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز:

هیچ مسأله‌ای همانند نماز مورد تأکید پروردگار متعال نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انوری با بیان این‌که حضرت سیدالشهدا با نماز خواندن در روز عاشورا، خواستند اهمیت اقامه نماز را نشان بدهند، دغدغه ما نیز در دانشگاه باید برای اقامه نماز باشد تا هم خود و هم جامعه اسلامی از آثار تربیتی نماز بهره‌مند گردیم، گفت: هیچ مسأله‌ای همانند نماز مورد تأکید پروردگار متعال نیست و پایه و خداوند اساس دین را در نماز قرار داده است.
کارگاه تخصصي نماز در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز امروز در «کارگاه تخصصی نماز» ویژه کارکنان این مرکز آموزش عالی که در تالار شهریار برگزار شد، اظهار داشت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ملت ایران در امنیت کامل به سر می‌برند.


وی با بیان این‌که تمام تلاش دشمنان در طول 37 سال گذشته براندازی نظام اسلامی ایران بوده است، خاطرنشان کرد: با وجود تمام خطرات در کشورهای منطقه، ایران در امنیت است و این مهم از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که باید قدرشناس این نعمت بود.


حجت الاسلام انوری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اهداف برگزاری این دوره آموزشی، افزود: تلاش داریم کارگاه‌ تخصصی نماز برای کارکنان و ویژه افرادی که دغدغه نماز دارند، برگزار کنیم، وظیفه ما پیگیری اقامه نماز است، که این امر متفاوت از نماز خواندن است.


مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز ادامه داد: نماز خواندن وظیفه فردی است ولی هدف ما اقامه نماز است و در دفتر نهاد رهبری به عنوان متولی اقامه نماز سعی داریم که به کمک کارکنان دانشگاه فرهنگ نماز را در ابعاد و سطوح مختلف اقامه کنیم.


حجت الاسلام انوری افزود: مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری نماز تأکید جدی بر مسؤولیت همگانی در اقامه نماز داشتند، اقامه نماز یک جنبه شکلی دارد که آن صورتِ برگزاری نماز جماعت است اما آنچه که مهم است صرف جماعتی‌بودن نماز است که اقدامی بزرگ در جهت اقامه نماز است.


وی تصریح کرد: تمامی تأکیدات بر اقامه نماز جماعت به خاطر ثواب آن نیست، بلکه به خاطر برکاتی که به جماعت برگزار شدن نماز دارد، است، نه تنها با حضور خود در نماز جماعت، بلکه با تقویت نماز جماعت به اقامه نماز جماعت کمک کنیم.


مسؤول نهاد رهبری دانشگاه تبریز ادامه داد: علاوه بر جنبه شکلی، اقامه نماز جنبه معنوی و تربیتی نیز دارد و آن در سایه برگزاری نماز جماعت است، طبق آیه قرآن «اقامه داشتن نماز» در جامعه اثر بازدارندگی از فحشا و منکرات دارد نه خود قرائت نماز؛ در زیارت امام حسین(ع) نیز می‌خوانیم «اَشهدُ انَّک قَد اَقمت الصّلاه»؛ یعنی نماز ظهر عاشورا در جهت اقامه نماز است نه ادای تکلیف دینی.


وی افزود: حضرت سیدالشهدا با نماز خواندن در روز عاشورا، خواستند اهمیت اقامه نماز را نشان بدهند، دغدغه ما نیز در دانشگاه باید برای اقامه نماز باشد تا هم خود و هم جامعه اسلامی از آثار تربیتی نماز بهره‌مند گردیم، هیچ مسأله‌ای همانند نماز مورد تأکید پروردگار متعال نیست و پایه و خداوند اساس دین را در نماز قرار داده است.


گفتنی است، حجت الاسلام نقدی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز به بحث و بررسی با موضوع «تاثیر نماز بر سلامت روانی» و حجت الاسلام والمسلمین خدیوی، رییس استانی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاهای استان به بحث در موضوع «مهندسی فرهنگ اقامه نماز» پرداختند./935/202/ب2

ارسال نظرات